Gå til innhold

Hvor gammel tror du dette barnet er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- H*n lager konstant lyder, selv om h*n ikke snakker med noen eller forteller noen om noe

- H*n har langt høyere stemme enn hva de fleste situasjoner skulle tilsi

- Dersom h*n ikke har noen søsken å leke med, forventer h*n å bli lekt med av voksne

- Står utenfor dodøra og venter på at du skal bli ferdig, i steden for å finne på noe selv

- Klatrer opp på bordet

- Går ikke i bursdager alene

- Klenger og sitter på fanget med en gang det er besøk av andre voksne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som broren min. Han er 14 år og har asbergers.

Skrevet

Hvor jeg vil med innlegget?

Jeg mener at de trekkene jeg har listet opp ovenfor ikke er aldersadekvate og er noe vi bør prøve å forandre på. Far mener at det er helt normalt for alderen og at vi derfor ikke skal gjøre noe med det. Han er førskolelærer og påberoper seg allviten og enerett til å avgjøre saken. Derfor vil jeg ha noen meninger her inne fra om disse trekkene. I hvilken alder er de normale? Jeg jobber selv med autister og asbergere, og barnet har ingen syndromer, bare så det er sagt...

HI

Skrevet

Jeg tipper 1-3 år.. Sønnen min er bare 1 år og han gjøre mange av de tingene du nevner over her..

Skrevet

Høres ut som min sønn på snart 2.

Men han lager ikke lyder hele tiden, han lager lyder når han prøver å forklare oss noe som han ikke har ord på.

Håper du etterhvert vil fortelle oss hvor gammelt barnet ditt egentlig er...

Skrevet

1-3 = Helt vanlig

3-6 = Vanlig, men litt avhengig av dagsformen på barnet.

Skrevet

Et sted mellom 1 og 5 (eller kanskje til og med 6) år. Det er vanskelig å gjette ut fra det du skriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...