Gå til innhold

referanser...hvem ville dere hatt som referanser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal på intervju på torsdag, og må vel ha med meg et par navn til referanser...hvem ville dere hatt? Evt hvilken kombinasjon?

Leder + privat referanse

Leder+ person fra frivillig innsats

Leder+ politisk kollega

Andre?

Jeg er aktiv både i jobb og privat, har endel verv og sånne type ting..hvilken kombinasjon skal jeg gå for?

Skal på intervju på en nestleder jobb i en statlig bedrift/organsisajon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din nåværende leder/arbeidsgiver er et must, ev også tidligere dersom de er gode referanser.

En person fra frivillig innsats hadde jeg også tatt med. Også her hadde det nok vært best med f.eks lederen for kretsen, fylkeslaget el.lign.

Hva du legger i privat referanse er jeg ikke sikker på, men tror det blir rart å sette opp en venninne (f.eks) som kan si noe om hvordan du er privat ... (mulig jeg misforstår deg her).

Og politisk kollega kan jo være greit å ta med, men når du allerede har en på frivillig arbeid tror jeg ikke du trenger flere på slike "utenom-jobb-aktiviteter". Du kan heller (dersom det passer seg) fortelle at du er politisk aktiv og at de kan få referanser på det arbeidet dersom de ønsker det.

Så jeg hadde gått for leder (ev. også tidligere arb.givere) + frivillig innsats.

Lykke til med intervjuet!

Skrevet

Ville også tatt leder + frivillig

Skrevet

Mener dere det holder med to da? Forsåvidt sikkert en god ide å opplyse om de andre tingen og tilby flere om de vil ha flere.....

hmmm.....spennende :- )

Skrevet

Du oppgir alle, si hvilken rolle de enkelte har til deg, og la arbeidsgiver avgjøre hvem som de mener er viktigst å kontakte :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...