Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Jeg er så uansvarlig og jeg klarer ikke å skjerpe meg:( Er en ung mamma på 20år som er alene med sønnen min. Mange morninger står jeg opp med han følger han til barnehagen og går hjem å legger meg! Har begynnt å skulke mer og mer av skolen.. Og dette er min eneste sjanse til og gjøre den ferdig. Jeg får meg rett og slett ikke til og stå opp om morningen å gå dit.. Jeg vet selv at det ikke er bra og jeg går med en konstant klump i magen. Jeg er en god mamma ellers men når det gjelder disse skolegreiene så er det sikkelig ille.. Jeg vet jeg må få meg en utdanning og forsørge sønnen min. Vil jo ikke jobbe bak kassa på rimi resten av mitt liv:( Aner ikke hva jeg skal gjøre! Noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Tror ikke du er uansvarlig. Tror du sliter psykisk. Gå til legen heller.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Hi her.. Hm har aldri tenkt over at jeg sliter psykisk?! Ingenting som feiler meg sånn ellers, er bare dette med og stå opp om morningen å gå på skolen.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Trenger ikke å være noe alvorlig vet du... Bare det at du føler deg litt passiv og umotivert. Men for din egen del er det vel best å finne på noe som du har lyst til om dagen.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Går du på riktig studie? Hvis det du studerer ikke er det riktige er det lett at man ikke får lyst til å komme igang. Kanskje du burde vurdere noe annet? Hvis det er almenn på videregående du holder på med, så er det bare å komme seg gjennom så du kan begynne på noe mer interesant. Hvis det du studerer er interesant og du ikke er deprimert, så er det rett og slett bare å bestemme seg for å komme seg opp om morgenen og gå på skolen! Det er faktisk en del av livet å gjøre ting man ikke alltid har lyst til.
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Litt deprimert kanskje? Har du noen som kan passe litt på deg, som du f.eks kan avtale å møte på vei til skolen slik at du har det lille ekstra dyttet for å komme deg dit? Ta en dag av gangen og tenk på at det bare er så og så lenge igjen til du er ferdig .... Og tenk på hvor kjedelig det vil være å måtte jobbe i kassa resten av livet uten noe valg! (eller det vil si, du vil alltid ha et valg, men det vil være vanskeligere enn om du bare gjør ferdig skolen nå).
<3Lykkelig<3 Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Du får begynne med å legge deg tidligere på kveldene, jeg er selv alenemor og har lagt meg kl 8 den siste uken pga jeg har så behov for ekstra søvn. Jeg er alene med jenta mi 24/7 så derfor er det deilig å legge seg litt så jeg føler meg uthvilt til dagen etter. Jeg begynner selv på vgs til høsten og vet det blir tøft, men jeg syns det er viktig å gjøre ferdig vgs så man kan få seg en utdannelse. Vil ikke ha en butikk jobb resten av livet, og vil være ett godt eksempel for jenta mi. Du burde ta deg en tur til legen din og ta litt prøver.. Kanskje du mangler litt jern eller andre vitaminer i kroppen. Håper det ordner seg for deg og at du tar skolen fatt igjen, det lønner seg ikke å sluntre unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå