pilutta Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Har vært sykemeldt siden 1 Desember og arbeidsgiver dekker kun de første ukene, deretter skal Nav stå for utbetalingen. Nå er det slik at arbeidsgiver ikke sender over lønnsdokumentasjon på meg og dermed har jeg enda ikke fått sykepenger. Jeg har purret arbeidsgiver på dette flere ganger og de sier de skal gjøre det, men enda har ikke NAV mottatt nok dokumentasjon til behandle saken. Jeg blir så oppgitt av dette så hva kan jeg gjøre? Kan jeg selv innhente lønnsopplysninger og selv levere dem til Nav? Hvilken annen dokumentasjon trenger de for å behandle saken min? Håper noen kan hjelpe....
Totentrollet ♥♥♥ Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Hei. Jeg slet med det samme problemet forrige gang jeg gikk gravid. Jeg måtte innom jobben og hente de selv. For så å levere dem til NAV. Skulle ønske det var et system der arbeidsgiver fikk en bot eller noe for hver dag som gikk når de ikke gidder å levere disse opplysningene. For vi sitter jo der uten noe som helst før det er i orden. Og det kan bli ganske problematisk! Husker ikke hvor mye papir jeg henta, men mener at det var kun et eller to ark. Men ring NAV og hør, de vet. Også ringer du sjefen din etterpå og sier at nok er nok og at du kommer selv etter de opplysningene. Gi dem n dato på når du kommer! Syntes slike arbeidsgivere er skikkelig råttne!! Og kjenner at jeg blir provosert på dine vegne. Husker så godt hvor frustrert jeg var da jeg satt midt oppi det selv, som eneste med intekt da sambo var student.. Lykke til!!
2prinsesserogbim Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Må berre le, eg hater virkelig nav... Samme problemet hadde eg... Blei sykemeldt i slutten av aug... men hos meg har arbeidsgiver sendt over papirer 3 ganger, men nav hadde så klart ikke fått de... Sånn pågikk det flere mnd til eg ringte kver dag og purra på nav... Fekk pengene mine nesten 3 mnd etter... Og da hadde jo eg gått blakk og var rett før eg måtte ta jenta mi ut av barnehagen... Til og me etterpå har nav tulla med utbetalingene mine for da var det plutselig et eller anna de mangla igjen... E seriøst drit lei av heila nav... Berre stå på ditt til du får de utbetalt... Kan eg få spørre kor du bor??
Thessa og Bebbis Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Dette har også skjedd meg! Men da var det NAV som hadde rotet bort det min arbeidsgiver hadde sendt. Det er ikke rent sjeldent det skjer. Helt utrolig. Det er alltid mellom 1,5 og 2 mnd mellom hver utbetaling jeg får. Så lever på lånte penger og alle regninger blir forsinket. Så når endelig pengene kommer inn forsvinner alle i doble regninger, lån osv. Jeg skjønner ikke at det går ann! Jeg kjenner ikke ett eneste menneske som har noe positivt å si om NAV. Er det ingen vi kan klage til? Lykke til forresten, ble bare mer syting fra meg.. Uff. Ring NAV og spør og grav! Ikke gi deg! :-)
pilutta Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2009 Takk for svar jenter. Huff tenk at det skal være slik. I dag har jeg brukt dagen til å ringe til Nav og nok en gang purret på arbeidsgiver. Blir så stresset av dette altså. Har også ringt rundt og fått utsatt regninger og lån som forfaller, alt kommer jo på etterskudd nå. Å være sykemeldt er jo en heldags jobb i seg selv. Håper det ordner seg nå da.... Nei, har dessverre ikke mye godt å si om hverken nav eller arbeidsgiver jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå