Amy - I love whales Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Vurderer dere å utsette skolestarten ett år? Noen som har barn som startet før de var seks?
Ane Rikke ♥ Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 jeg har en jente som startet på skolen før hun var 6 år. vi vurderte aldrig å utsette skolestart et år,fordi alle vennene hennes begynte samtidig. har gått så fint atte.....
Thunderstruck Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Mit barn er født i midtn av desember..Ingen problemer med skolestart.Hadde jo alle vennene sine i klassen også.
tvkrus Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Min jente fyllte 6 år i desember begynte på skolen i høst ,var litt i tvil om å la hu begyne da hu er 10uker prematur og har litt talevansker. Så jeg kontakta ppt gjenom helsesøster så de tok test av hu om hu var skolemoden og/eller om hu ville trenge ekstra oppfølging. De anbefalte at hu begynte. Lærte seg å lese før jul ,trives veldig godt greier å følge med. Sliter litt med talen ennå.
Ladybug~N&E Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 jeg hadde en samtale med sjefen min om dette her for litt siden. hun har nemlig 2 jenter født på julaften. sånn jeg fikk med meg denne skolegreia var: man får ikke starte et år senere om man er født helt på tampen av året med mindre det er spesieller grunner for det. så man må begynne på skolen det året man fyller seks enten man er født 1jan eller 31 des samme år. vet det var sånn at man kunne vente et år før, men i følge sjefen min så er ikke dette mulig lenger. med mindre det er spesielle grunner for det da, som sagt.
mamman til to gutter Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Et veldig godt argument for å la dem starte samtidig som de andre som er født samme året er at hvis de begynner å spille feks håndball eller fotball, så får de ikke spilt sammen med dem i klassen hvis man utsetter skolestarten.
Amy - I love whales Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2009 takk for mange svar! Vi har vel ikke tenkt å søke om utsettelse, bare lurte siden det var litt snakk om det igår med andre mammaer, og søsteren min som er født i desember startet et år senere.Men det er jo maaaaange år siden...Det med lagspill hadde jeg ikke tenkt på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå