lillefrø;o) Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Noen som har begynt å bruke graviditetsbelte i bilen? Leste et sted at det var anbefalt å bruke dette fra 2.graviditetsmnd. Tenker at dette var veldig tidlig, men kanskje ikke så dumt likevel?
gutt + knøtt i magen Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=207853 Anbefaler å ta ein kikk... Det viser seg at slike belter ikkje har nokon sikkerhets effekt på verken mor eller barn... Trur nok ikkje eg bruker penger på det viss det er det trygg tafikk seier...
Sivalur Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Selv om det ikke har noen sikkerhetseffekt, så kommer jeg likevel til å ta i bruk mitt nå (fant det omsider i går etter et par ukers leting, hehe...) Og grunnen til det er at utover i 4 og 5 måned så syntes jeg det var vanvittig ubehagelig med alt som presset mot magen, enten det var klær eller bilbelter, så jeg bruker det rett og slett for komfortens skyld. Det skal jo heller ikke være mer farlig å bruke det, ifølge Trygg Trafikk.
*toppris* Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Her er svaret fra trygg Trafikk: Sitat: Hei, Tester utført ved VTI i Sverige (www.vti.se) viser at disse gravisbeltene ikke har noen effekt, verken positiv eller negativ, på risikoen for skader på mor eller foster i en evt. kollisjon. Dvs at vi ikke fraråder å bruke det, og noen vil kanskje synes at det blir mer behagelig å bruke bilbeltet med denne. Komfort er med andre ord eneste grunn til å bruk den. Vi anbefaler å bruke beltet på vanlig måte men legge hoftedelen ned under magen (når magen har begynt å vokse). Med vennlig hilsen XXXXX så jeg kommer ikke til å investere i det.. hadde det heller ikke med guttungen...
lillefrø;o) Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2009 Jøss, dette var jeg ikke klar over. Så det er altså ingen sikkerhetsmessige grunner til å bruke graviditetsbeltet... Da er det ikke noe å stresse med, men invistere i dersom det er ubehagelig å bruke vanlig bilbelte etterhvert. Takk for responsen ;o).
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 liker absolutt ikke tanken på beltet som strammer seg over magen når man kolliderer.. mulig de har funnet ut at det ikke har noe effekt, men kommer nok til å føle det bedre med å bruke gravidebeltet når magen vokser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå