Gjest Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Nå er morgenurinen plassert trygt i kjøleskapet og det er bare å sette seg ned å vente på første legetime for en bekreftelse, timen er først kl 14.30, det er leeeenge til det Er bare 5+2.... Noen som vet hva som kommer til å skje hos legen? Tar de blodprøver osv???
VinterSol+2 Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 det er litt forskjellig. antagelig så fyller du ut et skjema, og muligens tar du blodprøver, bl.a for å sjekke om du er HIV-positiv og sånne ting. Det er også mulig at du bare får en bekreftelse på at du er gravid, en samtale med legen, og beskjed om å komme tilbake om fire-fem uker for førstekontrollen. gratulerer med spire imagen! Jeg er også 5+2 i dag, skal til legen i morra. jeg har visst om graviditeten i to uker allerede, så denne gangen går første trimester saaaaaaakte...
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Har visst om graviditeten i ca en uke, og nå sitter jeg og gru-gleder meg til første legetime. Dette er første gang jeg er gravid så er jo veldig usikker på alt mulig og ikke minst spent! Takk for svar forresten =) Og gratulerer med spire du også
VinterSol+2 Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 du får nok ikke så mange svar nå. første trimester er litt sånn... eh, er jeg virkelig gravid??? hehe. men når du er sånn rundt 20 uker på vei og kjenner de første sparkene, da er det ingen tvil! dette er mitt tredje svangerskap da, jeg har ei jente fra før, og fødte en gutt i fjor som ikke overlevde. (han døde i magen min) Heldigvis er det de færreste som opplever noe sånt om og om igjen, så denne gangen håper jeg alt går bra! skulle bare ønske dagene kunne gå ltit fortere! hehe
lovelyme Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Hei. Jeg er 4 + 2 uker på vei.. har legetime neste uka ... grugleder meg. Litt enig med følelsen om å lure på om man faktisk er gravid. Tok tilogmed bilde av testen, og det bildet ser jeg stadig vekk på for å bekrefte for meg selv. har vært endel svimmel og kvalm, murringer og stikking i underlivet/magen og nå de siste dagene tyn hvit utflod. Hva slags symptomer har dere? er litt hysterisk kjenne rjeg, overanalyserer symptomene innimellom..
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Da er jeg tilbake fra legetimen, og joda, var gravid... HURRA!!! ! Jeg har egentlig ikke så mange symptomer, litt småkvalm innimellom, men veldig matlyst, humørsvingninger og stikkinger som ligner litt på menssmerter i underlivet....
lovelyme Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 okei. så bra! koselig Har time neste tirsdag men ikke før litt utpå dagen, uff.. Fikk du mye informasjon eller ? Er første gangen min det her så er litt usikker på ting..
Villette Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 Hmmm...går alle til legen så tidlig? Jeg synes jeg har lest så mange innlegg om at det ikke er vits før uke 12. Jeg er 7+1 og har ikke skaffet meg legetime ennå. Eller er det for å få bekreftet at en i det hele tatt er gravid?
tomeko Skrevet 26. januar 2009 #9 Skrevet 26. januar 2009 Skal til legen den 2 februar,tok en test der det står med bokstaver om en er gravid eller ikke og der lyste det mot meg GRAVID!!!!Er nå likevel litt spent på legetimen,for da er det liksom hundre prosent;-))))))
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 Jeg fikk ikke så mye informasjon, pga legen ikke hadde så god tid Men fikk beskjed om å komme tilbake om 3 uker for blodprøver og lignende. Ellers så opplyste han om at jeg måtte ta folat og få i meg næringsrik mat. Men veldig godt å komme dit og vite at jeg er 100% gravid =)
lovelyme Skrevet 26. januar 2009 #11 Skrevet 26. januar 2009 okei. Er litt spent på timen min. Har jo fått en klar og tydelig positiv test, men er noe med å få det bekrefta av legen. Lykke til videre"
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #12 Skrevet 26. januar 2009 Ja, det var mest for å få en bekreftelse at vi dro dit. Mannen min har liksom ikke helt turt å tro på det.. Mens jeg har jo følt det på kroppen. Så i dag slapp han også jubelen løs =) Lykke til videre du også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå