Gå til innhold

Ideer til hva jeg kan sy...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg kjøpt meg symaskin, og trenger noen tips til hva jeg kan sy. Eventuelt noen som har noen oppskrifter å dele?

Jeg har sydd to vognposer...

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Kan anbefale www.stoffogstil.no. Der ligger det masse stoff og utstyr, mange mønster og mange gode ideer :-) Skal bort på posten nå og hente pakken som jeg har bestilt for en drøy uke siden!

Skrevet

Vognpose er kjempelett å sy. Lag f.eks en pose av fleecetepper som kan brukes til våren. Det gjorde jeg i fjor. Tok et laken som for inni.

• 1 måned senere...
Skrevet

Tja, det er jo så masse å velge mellom når man skal sy.

Gå inn på andre nettsteder og få inspirasjon! :) Stoff og stil pleier å inspirere meg, men det finnes også andre nettbutikker som selger flotte hjemmesydde varer, f.eks. www.lykketre.com , masse fint til kjemperimeligepriser!

Skrevet

Meld deg inn på sykroken.net. Jeg er blitt helt hektet på sying etter at jeg fant det fantastiske stedet - masse inspirasjon, mønster og forklaringer. Anbefales!

• 1 måned senere...
Skrevet

Sy et krabbeteppe/babyteppe av lapper! Jeg klipper ut 24 stk lapper fra 6 ulike stoffer som matcher (4 i bredden og 6 i lengden) i ca. str 25x25 cm. Så kanter jeg det med tykk og god fleece, forer og quilter teppet med vatt og syr på fleece på baksiden. Ikke vanskelig i det hele tatt, men kan være noe tidkrevende første gangen! Dette er en klassisk barselgave her i gården, og blir satt veldig pris på:) Nå skal jeg lage ett til meg selv også!

Anbefaler også boken "Børnetøj du selv kan sy 0-3" hvis du ønsker å sy barneklær!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg må si meg enig med Sophisis! Farlig mye inspirasjon der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...