Gå til innhold

hcg nivå i uke 6/7??

CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tok en hcg test på fredag pga at jeg har hatt en pågående svak blødning siden forrige tirsdag.(har mistet 2 ganger tidligere, så jeg forventer egentlig at jeg mister) fikk svar på prøven jeg tok på fredag i dag, hcg lå på ca 8300. jeg var etter mine beregninger akkurat 6 uker på fredag. noen som vet om dette er normalt nivå? har tatt ny prøve i dag for å se etter stigning. hvor mye bør den ha steget fra 8300 til i dag? noen som vet? har prøvd å google, men blir ikke så klok på det jeg finner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Skrevet

¨noen her sier det skal doble seg annenhver dag.... men da de målte mitt nivå hadde det ikke doblet seg, hadde økt men ikke så mye;)

Skrevet

fant en tabell:

Uker etter siste menstruasjon hCG-nivå (IU/L)

4 5 - 100

5 200 - 3000

6 10000 - 80000

7 - 14 90000 - 500000

15 - 26 5000 - 80000

28 - 40 3000 - 15000

men jeg vet at det er store variasjoner, og at det ikke nødvendigvis er noe galt om man ligger litt utenfor normalen...det viktigste er at det er riktig stigning...

Skrevet

og det var bra, bare det økte selv om den ikke var doblet? er vel ikke så mye annet å gjøre en å vente på svar på prøven jeg tok i dag, men er fælt å gå rundt å vente... ligger litt under denne skalaen, men kan forsåvidt være jeg er mindre på vei en jeg tror, eventuelt at det varierer litt. var ikke så lavt som jeg hadde trodd det skulle være. ellers er det vel nok en ma.. to dager kommer til å gå saakte...

men tusen takk for svar:)

Skrevet

Hei, beklager, jeg sa feil til deg. DPO blir jo 28 hvis du er 6 uker på vei. Da ligger du litt under gjennomsnittet. Men det er enorme variasjoner, og en dag fra eller til spiller stor rolle (egget fester seg for eksempel ikke samme dag etter befruktning på alle). Det viktige er stigningen, jeg håper du får et positivt svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...