Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Hadde på Oprah isted men måtte slå av. Ble kvalm. Det handler i dag om pedofile på nettet. Jeg mener det er viktig å snakke om det og at folk får vite at det foregår, men jeg klarte altså ikke å se på det, selv om jeg selvsagt vil vite hvordan man kan unngå at det kan skje mine barn. Jeg mener at de som begår overgrep på barn må dø, rett og slett. De fortjener ikke å leve. Samtidig har jeg selv opplevd det som kanskje noen vil kategorisere som overgrep, men som er litt i gråsonen. Da jeg var barn, var min eldre bror litt vel intim med meg. Han er 4 år eldre enn meg og lettere tilbakestående. "Problemet" her er at jeg egentlig ikke ser på det som overgrep (det var kanskje mer to barn som utforsket mer enn de skulle) men jeg sliter fortsatt med det. Foreldrene mine har fått vite dette i etterkant og de sliter selvsagt med samvittighet. Jeg har ikke kontakt med broren min lenger. Han har faktisk ikke forstått før nå at det han gjorde var galt, siden han nok har vært veldig umoden. Hva mener dere? Har jeg blitt utsatt for overgrep? Noen som har opplevd det samme? Da er jeg i såfall interessert i å ha kontakt. Føler behov for å snakke med noen, men vil ikke kontakte psykolog eller senter mot incest.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Nå vet ikke jeg akkurat hva som hendte mellom din bror og deg, eller hvor gammle dere var. Dermed blir det umulig å si noe om hvorvidt det er et overgrep eller ikke. Mange vil vel si at det kommer ann på hvordan du oppfatter det selv. Du må i hvertfal hate broren din dypt ettersom du ønsker at han skulle henrettes.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Det var derfor jeg skrev at det var i gråsonen, for det var ikke klare overgrep der den ene parten er voksen og det andre barn, vi var begge barn men han var 4 år eldre og opp til 14-16 år (husker ikke helt). Det hadde vært enklere å takle om han var en voksenperson, nå vet jeg ikke hvordan jeg skal takle dette. Har heller ikke hørt om noen som har opplevd dette med søsken. Dersom det er noen som vet om et forum om dette så vær så snill og gi info!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Ikke likt som deg,- men ble dopa og hadde sex med 2 eller 3 stykker (kommer aldri til å få vite),. men meget mulig det ikke var de som dopa meg....De trodde muligens "jeg var sånn"..pga ytre og "image"..for å forklare det enkelt... Altså, jeg våkna først og dro bare og vet ikke hva jeg har vært med på, men kom fra det uten fysisk men og har derfor ikke følt behov for å være offer,- finne ut hva som skjedde evt hvorfor..Jeg VAR full på forhånd,-frivillig, og mulig jeg hadde hatt sex med han ene uansett,- who knows??? Hadde dårlig erfaring med psykolog som behandling da jeg hadde anorexia (man MÅTTE ha en grunn for å få det,- det var liksom ikke lov å bli såsyk bare for at man ville slanke seg..Alle mannlige slektninger ble utpekt som potensielle overgriper, at jeg var skoleflink var også et "problem" osv osv...) og tror ikke jeg hadde fått det bra med meg selv om jeg skulle analysert denne hendelsen noe mer heller... Hmm, hva vil jeg med dette egentlig??? Egentlig vil jeg kanskje gi deg et tips for å takle saken annerledes..Litt sånn, hvorfor henge seg opp i fortiden når man har det bra i nuet og fremtiden ikke trenger å bli påvirket av det som skjedde?? Vet ikke om det somskjedde har ødelagt noe for deg, at du er blitt psyksik "skadd"; men om du frem til nå fungerer som normalt, og hendelsene bare kommer frem nå og da,- så kanksej det du trenger bare er å få tenke pådet når de kommer, men samtidig fokusere på der du er i livet nå og se fremover?? HAr ikke tro på å hjenge seg opp i fortiden jeg, som du skjønner...Kanksje det kan være noe for deg også??? Sier ikke at det hjelper alle, men det var i allefall veien å gå for meg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå