Puppesnuppa Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Hei damer, Mannen min og jeg har fått 2 fantastiske barn, og han er ett fra før. Han har ikke lyst på flere barn (og selv om jeg skulle finne ut at jeg har lyst på flere, så hjelper det jo lite om ikke han er med på det) Jeg er 32 og han er 34... Jeg tåler dårlig alt av hormonpreparater og ønsker hverken hormonspiral eller piller.. og er det noe vits i å bruke en formue på kondomer? Mannen min er forsåvidt med på en sterilisering, men jeg skjønner at dette kan være litt skummelt.. Noen som har menn som har gjort dette? Evt som tenker i samme baner som oss? Er vi litt unge kanskje som tenker på dette allerede? Tusen takk for svar!
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Vi er allerede i gang med "prosessen". Mannen snakket med legen og det er ingen bivirkninger, tenkte jo på impotens, men det var ingen fare. Vi har tre barn og synes det er nok så hvorfor ikke? Det er et mye lettere inngrep for han enn for meg.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 ...og jeg er 3 år eldre enn deg... Selv om det er uten betydning.
Mille** Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Mannen min har gjort det, han var 33 år da. Har ikke angret for å si det sånn. ;o)
Mamma'n til Thias Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Vi har en on-going diskusjon om dette vi også. Min mann har i utgangspunktet ikke behov for flere barn, vi har ett felles og han har en fra før. Jeg vil gjerne ha en til.(Han har gått fra; da får du finne deg en annen mann - til kanskje når ting har stabilisert seg litt, så jeg får nok viljen min) Problemet hans er at han kjenner hormonspiralen min innimellom, og det er jo naturlig nok ubehagelig. Jeg har ikke så lyst til å gå tilbake på p-piller, da jeg gikk på trionetta før og ble helt tullerusk av de nye jeg fikk. (jeg har dessuten mistet mensen med spiral og den savner jeg definitivt ikke) Vi holder nok denne diskusjonen varm en stund til før noen avgjørelse faller. Men ang alder; Min mann er snart 32 og jeg er "bare" 25, så jeg syns ikke dere er for unge til å ta en sånn avgjørelse.
Duracella Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Jeg syns mannlig sterilisasjon er en selvfølge på et visst punkt i livet. Han har tre barn, det burde holde. Han skal investere både tid og penger i hver enkelt av de. Morens kropp har vært med på flere svangerskap og fødsler, amming osv. Endret utseende og ofret en hel del for familien sin. Tidligere har de fleste kvinner brukt hormonpreparater for å unngå uønsket graviditet, noen har utført aborter. Mitt poeng er: Nå er det fars tur! Noen leger vil synes det er for tidlig, andre ikke. Kanskje dere må ta en diskusjon med allmennlegen hans for å få det til. Til syvende og sist er det deres egen avgjørelse. Tror ingen leger vil nekte en trebarnsfar sterilisasjon.
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Hmmm, jeg er 28 og mannen min 33 og her er det jeg som skal sterilisere meg (når vi har fått skrapt sammen 7-8000). Hvorfor ikke, hvis dere er ferige med barn? I verstefall kan en jo hente ut sædceller og implantere i mor eller adoptere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå