Gå til innhold

Barselhotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har benyttet seg av dette? Hvordan funker det og er det bedre der enn inne på fellesrommene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har bodd på barsel hotell. Både jeg og gubben bodde der. Synes det var mye bedre og riktigere enn å bo på fellesrom. Vi var jo blitt foreldre begge og begge hadde behov for å bli likt kejnt med den lille. Spør i vei om du lurer på noe!

Skrevet

Ja, med sistemann. Var veldig greit. Akkurat som vanlig hotell nesten, men med sykehusbad (på rommet) og jm og barnepleiere rett ute i gangen. Synes sengene ble litt trange og vonde å ligge i, men det er de jo generelt på barsel også. Når jeg var alene med småen synes jeg det var litt kav å gå ned etter mat alene, her kunne jm hjulpet til sikkert, men de virket så stresset at jeg ville ikke mase på dem. Når man er der borte tror jeg det er forventet at man er ganske selvhjulpen, så det eneste jeg savnet litt var faktisk litt mer omsorg. var liksom aldri noen som stakk hode inn for å spørre hvordan det gikk osv, og de få gangene jeg ba om hjelp virket de litt oppgitt over at jeg ikke klarte tingene selv.

Skrevet

Ok, så lenge man klarer seg selv så er dette en grei måte å gjøre det på da? Føler at kanskje man får slappet mer av da enn på fellesrom. Da jeg lå på fellesrom første gangen så følte jeg at det alltid var noen som gikk ut å inn av det rommet å at jeg defor ikke fikk slappet skikkelig av. Dette er min andre så jeg regner med at jeg kommer til å være alene mesteparten av tiden da vi har 2 til hjemme :)

Skrevet

Tar du det opp med legen da allerede på kontrollene eller?

Skrevet

Nei, tok det opp etter fødselen. De må se om det er plass eller ikke. Vi var heldig, kom rett etter at en rush var over så hadde vi kommet 1/2 dag før hadde det ikke vært plass, men når vi kom var det mange på vei ut og da fikk vi plass. En av fordelen er at det er MYE bedre mat der, mer å velge mellom, og det er jo greit når man er sulten ulv etter fødselen ;-) Og så er det veldig greit at pappaen kan være med.

Skrevet

På Ullevål er det fødselen som avgjør. Går alt komplikasjonsfritt og greit flyttes man til hotellet.

Skrevet

Hvilket barselhotell er det snakk om?

Skrevet

Jeg likte meg ikke på hotellet på Ullevål. Det var veldig lagt opp til at man skulle klare seg selv der, og det er jo greit nok, men da kunne jeg like gjerne dratt hjem.

Fikk ikke lov til det, men fikk aldri et ordentlig svar på hvorfor.

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med Ullevål. Og jeg var klar over at vi måtte greie oss selv, men det var det som var så bra syns jeg. Da ble jeg kjent med babyen selv. Og så spurte jeg vis det var noe jeg lurte på.

Syns de var veldig flinke å gi råd og hjelp når det kom til ammingen!!

Men alle har forskjellige erfaringer da....

Skrevet

Også fornøyd med Ullevål. Vi er da voksne mennesker, og det må da kunne forventes av oss at vi sier i fra hvis vi trenger hjelp til noe.

Skrevet

I stavanger får de som har "greie" fødsler hotellet. Dvs at du må klare å gå inn selv. Som de sa til meg: "Vi kan kjøre deg i rullestol til inngangen til sykehuset, men du må gå over terskelen selv"

Du ha like mye tilgang på personell som på barsel, bare at du ringer med telefonen etter dem, du drar ikke i alarmen (du har det også, men den skal kun brukes ved øyeblikkelig livstruende hjelp).

Anbefales!

Skrevet

Aprilbaby: Jeg skal føde på haugesund sykehus da, og jeg tror ikke de hadde noe tilbud om det da jeg fikk førstemann, så dette er litt ukjent tereng for å si det slik :) Men jeg hadde jo håpet på å få det til da.

Skrevet

Dette virker jo veldig positivt da egentlig, takker for alle svar :) Får håpe det er plass til meg da når jeg skal ha mitt andre lille gull :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...