lillepluto Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har fire uker igjen til termin, og mye kan skje før den tid ettersom førstemann kom fem uker før tiden. Men ingen garantier så klart, Saken er at jeg er en av de uheldige som har kastet opp i 9 mnd snart Er så lei, sliten og null krefter..ja i det hele tatt. dere skjønner sikkert. Og med en fireåring i hus er det kjedelig når mamma har så lite overskudd. Jeg er helt sår i halsen etter oppkast og spytter blod noen ganger. Ikke mye, men nok til at man skjønner at halsen har fått sitt. Vet dere hvordan mulighetene til å bli satt i gang med fødsel er hvis man går til termin? jeg har jo et ønske om å ha litt krefter igjen når småen melder sin ankomst. Jeg har sååå lite lyst til å å gå overtid i denne tilstanden her. Er det noe jeg bør snakke med sykehuset om? Skal dit på UL undersøkelse til onsdag fordi babyen min har ligget litt under gjennomsnittet i vekst ( men har fulgt sin kurve)... Håper noen kan svare...
magedans Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Det er alltid lurt å lufte sine tanker. Men jeg tror ikke du øyner mye håp med å bli satt i gang når du når termin. Sorry. Det er, såvidt jeg vet, en lite hyggelig opplevelse for både mor og barn å bli satt i gang, Men kanskje du kan få noen råd og tips angående situasjonen, medikamenter for kvalme f.eks. Håper det bedrer seg for deg.
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 man kan vel alltids be om det, med den siste hadde jeg så lavt blodtrykk de siste mnd, at jeg klarte ikke en gang å løfte armene over hodet å greie håret, sove greide jeg ikke for da virket det som om hele systemet stoppet opp, jeg ba om å bli satt i gang 1 dager før termin, jeg gråt og var fortvilet på kontrollne,e jeg hadde da de siste kontrollenen på sykehuset, men de brydde seg ikke stortt, til tross for at det var 95 prosent sjans for at jeg måtte bli satt i gang uansett pga av forrige fødsel. 12 dager over tiden satte de meg i gang, og 15 dager over tiden kom hun. JEg var sliten på slutten av fødselen at jeg sovnet mellom pressriene og snorket høyt:) de tar dessverre ikke så mye hensyn til hva mammaen sier. Jeg følte en uke over termin at kroppen var veldig dårlig og jeg var syk, det viste seg at hun hadde vært så stresset en peirode at hun hadde bæsjet i fostervannet og svelgt unna og kost seg i dette i over en uke, hun var mørkegrønn på hele huden da hun kom ut. De trodde meg ikke da jeg sa jeg var dårlig.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Jeg ble satt i gang da jeg ba om det, 3 dager før termin med andre mann. Jeg forklarte meg saklig om hvorfor eg ønsket å settes igang. Hadde flere grunner, bl.a at jeg fødte fort forige gang, og allerede gikk med tre cm åpning (fare for bil-fødsel da det var lang vei til sykehuset) og bekkenløsningsmertene mine, fikk lammelser på slutten (klarte ikke bevege beina pga symfyse bekkenløsningen) De var kjempe sniille, jordmoren jeg snakket med på telefonen var super grei, og sa hun skulle ringe meg opp igjen etter hun hadde snakket med legene (på morgenmøte) det gikk bare en halv time ca, før de ringte meg opp igjen og sa jeg bare måtte komme:) Fantastisk! Og som om det ikke var nok, så ble fødselen en drømmefødsel selv om jeg ble satt på drypp. Brukte lystgass, og fra dryppet ble satt tok det litt over to timer.
Bergene Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Jeg ble satt i gang fordi jeg ønsket det, men var da 8 dager over termin og hadde i tillegg fått ganske så høyt blodtrykk. Hadde forresten en drømmefødsel!
Bergene Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Glemte å si at jeg måtte krangle en del da. Først var jeg hos jm, hun sendte meg til haukeland pga. blodtrykket hadde blitt høyt og fordi jeg ønsket å få overtidskontoll før tiden. Så kom jeg til Haukeland dagen etterpå og snakket med en lege, men måtte komme igjen neste dag og bli sjekket av og snakke med enda en lege. Neste dag ble jeg strippet også sa legen at jeg måtte komme igjen neste dag igjen så kunne vi se da, da var jeg lei og gren meg til en avtale at jeg kunne komme igjen neste dag for å bli satt i gang i stedet. Så fikk til slutt viljen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå