Calexico Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Jeg var på 1. kontroll idag. Sa til legen at jeg har hatt veldig vondt i magen i helga, og har fått roså utflod.. er ganske redd for at det skjer noe.. Spurte om å få henvisning til tidlig UL. Hun sa at det gjøres ikke, og vil man sjekke det, må man gå til privat... Jeg trodde lege kunne henvise til gynekolog jeg? Noen andre som har hatt rosa utflod uten at det trenger å være noe fælt? *bekymra, ikke noe gøy*
Lillemy-77 Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Hei:o) For det første, det trenger absolutt ikke være noe galt, det er mange som har utflod og tilogmed blør litt i svangerskapet uten at det er noe i veien. Men når det er sagt, så skjønner jeg veldig din bekymring, og synes det er dårlig gjort av legen å ikke henvise deg videre. Jeg var oppi en lignende situasjon for en tid tilbake, dro til legen, og han ville heller ikke henvise meg til ul. Jeg bestilte meg da time til privat gynekolog, og han også syntes det var rart at jeg ikke ble henvist av legen. Hvor langt på vei har du kommet? Trøsteklem:)
Calexico Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2009 Takk for svar:) Hadde forventa meg å bli møtt med mere fortståelse av legen, føler meg litt avfeid.. Krysser fingerene for at alt er bra:) Har ringt legenkontoret og bedt om å bli ringt opp igjen i løpet av dagen, så håper hun har forandret mening. Ellers kommer jeg til å dra til privat. Blir jo ikke noe mindre sår av alle hormonene.. huff..hehe. Er 8+6 eller 8+7 idag forresten:) Er alt i orden med deg eller?
Lillemy-77 Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Hei igjen:) Alt er bra med meg nå. Den gangen jeg blødde og var til ul, (er 2 år siden nå) så hadde jeg nok en spontanabort ja. Men da blødde jeg MASSE!!! Så du må ikke bekymre deg for dette enda, har du fortsatt rosa utflod eller har det slutta? Men uansett, er man veldig bekymra, så synes jeg man skal bli tatt på alvor. Jeg ble gravid igjen etter den SA`en, og har en nydelig liten datter. Og nå har jeg en liten spire igjen i magen min....) Men klarer liksom ikke helt å bare kose meg enda, jeg er bekymra pga min tidligere SA og pga at jeg fødte aaaltfor tidlig sistgang. (3mnd) Så jeg har allerede bestilt meg ul privat, skal om ca 2 uker. Men jeg har bestemt meg for å ikke nevne det til fastlegen min, vil høre om ikke han kan henvise meg til ul først. Det synes jeg nemlig han skal. Bra at du ringte tilbake til legen, hun må da forstå at du er bekymret! og du har jo kommet ganske langt på vei, så man ser jo ganske mye på en ul. Men det kan nok hende at hun ikke vil gi deg ul før du evt blør....vet ikke hvilke regler de forholder seg til.... Jeg er bare 6 uker på vei nå, men kommer til å være 8 når jeg skal på ul. Ønsker deg all lykke og at du får deg ul slik at du kan senke skuldrene!!! Klemmer:o)
Lillemy-77 Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Må også legge til at sistgang jeg var gravid nå, og alt gikk bra, så hadde jeg faktisk mensen første mnd!! så det er fullt mulig at man blør samtidig med at man er gravid iallefall!! Jeg visste jo ikke om da, at jeg var gravid før jeg var et stykke på vei pga det, men OM jeg hadde visst om det, så hadde jeg nok vært dødsbekymra fordi jeg hadde blødd da....
Calexico Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2009 fortsatt rosa utflod, håper det gir seg snart! Takk for beroligende meldinger:) klemmer
Lillemy-77 Skrevet 29. januar 2009 #7 Skrevet 29. januar 2009 Hei:) Hvordan går det med deg? Har den rosa utfloden stoppa? Evt har du fått kommet inn til ultralyd? Klemmer:o)
Calexico Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2009 Hei. den rosa utfloden har stoppa, men har hatt småblødning ca 10 min etter at jeg har stått opp de siste dagene. Vært kjempe lite da.. så litt beroliget av at det ikke er mye. Fikk henvisning av legen etterhvert, men gyn hadde ikke ledig time før slutten av neste uke. Greier ikke å vente, så skal til privat i morgen. Orker ikke gå å bekymre meg mere, så får vel punge ut da:) Men fortsatt kvalm, trøtt, ømme pupper, svimmel, så jeg må bare tenke positivt.. Gleder meg til i morgen, tror jeg..:/
pocahontas31 Skrevet 29. januar 2009 #9 Skrevet 29. januar 2009 Lykke lykke til!! Forstår deg vedlig godt...og jeg hadde også fått meg UL privat om legen hadde vært så kjip, for er det beroligende på deg nå i denne situasjonen så er det verd det! Håper alt er ok!
Lillemy-77 Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 Hei du:o) Off, stakkar deg, det er virkelig ikke noe morsomt å gå sånn. Men kjempebra at du har fått deg time, så kan du ihvertfall finne ut av det! Istedet for å gå hjemme sånn å gruble, det er slitsomt. Masse masse lykke til, krysser alt for at dette går bra!! Kjempeklem:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå