Gå til innhold

Usj, tror jeg har herpesutbrudd, blir det KS da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er jo tett oppunder termin 19.febr. (menstermin 8. febr.). Noen som har vært borti dette før? Hva er praksis? Tablettkur og KS, eller bare tablettkur? Er ikke et primærutbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Det høres ikke bra ut! Tror du skal rådgive deg med lege eller jordmor-dem har helt sikkert greie på om man kan føde vaginalt, eller om det skal bli KS.

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til lege torsdag, og spør da. Hvis utbruddet fortsatt er der når fødselen starter blir det KS har jeg lest, men det kan jo fortsatt ligge der kanskje.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om det på lommelegen. Der står det: Hvis moren har hatt herpesutbrudd tidligere, har hun produsert beskyttende antistoffer som blir overført til fosteret. Kommer det til utbrudd under fødselen er det heldigvis bare 3 %; av de nyfødte barn som får herpesinfeksjon.

Hvis du har utbrudd nå er det stor sannsynlighet for at det vil gå bort før du skal føde også.

men alltid lurt å rådføre seg med legen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skjønner jeg.

Det forsvinner i løpet av en ukes tid. Så om du føder rundt termin har du heldigvis god tid på å leges:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er riktig som de skriver. Hadde det vært et førstegangsutbrudd (primærutbrudd) hadde det mest sannsynlig blitt KS hvis utbruddet var der rundt termin. Men siden du har hatt det tidligere er babyen din beskyttet med antistoffene fra deg. Jeg fødte med herpesutbrudd sist men ingen sa noe,tror ikke de så det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg fikk herpes utbrudd sist og måtte krangle meg til ks,både legen og gyn. syns det var et dumt valg. her om dagen sa dem at det var bra jeg kjempet for man skal ikke ta sjansen på vanlig fødsel da. jeg hadde tatt ks igjen!! så stå på, den sjansen er ikke noe man vil ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...