klovner Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 er det noen som har erfaring med bruk av disse? Har hørt de kan være med på å sette i gang fødsel, og at noen bruker det. jeg har slitt med hard mage hele svangerskapet, og vil gjerne tømme meg før fødsel. har prøvd alt fra klyx til svisker og dulphalax olje...magen er fortsatt stein hard. Jeg er nå i min 37 uke, så da lurer jeg på om det gjør noe om jeg tar avføringstabletter. Det er jo ikke krise dersom det skulle være med på å sette i gang en fødsel... selv om jeg jo ikke håper det. Hva tenker dere, jenter?
Mia29 Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Jeg ville rådført meg med fastlegen min eller jordmor før jeg prøvde noe slik. Det er også mulig å få kjøpt noe som heter toilax og mikrolax som er små tuber du setter i endetarmen. Disse virker raskere enn tabletter, men gir ikke den samme store tømmingen som hvis du tar det ovenfra. Men skal du ta en skikkelig "super tømming" så må du nok bruke noe annet enn tabletter en gang. Men forhør deg med legen eller jordmor om hva de mener er trygt. Husk at du kan bli dårlig når du tar slikt, så du bør ikke være hjemme alene hvis du prøver det ut. Virkningen av piller tar en stund, så da bør du vite at du har noen der når det starter å virke. (Hvis du blir kvalm, kaster opp, svimmel, besvimer, hjertebank el.l.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå