Gå til innhold

Liten vognbag, og stor gutt... What to do...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har et bra tips? Jeg har ei Quinny vogn, og vognbagen der er liten... Tenkte jo selvfølgelig ikke på dette når jeg kjøpte vogna... Gutten min er stor, over 60 cm, og 11 uker... Hva gjør jeg om noen uker når bagen blir for liten??? Må jo ha litt plass til vognpose osv også... Han er jo for liten til at jeg kan bytte til sportsdelen på vogna, eller? Kjipt å måtte kjøpe ny vogn for noen få måneder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har samme vogn.. veldi fornøyd med den,men ja bagen er ikke stor. tulla mi er ikke spes. lang. 3 mnd og ca 60... men med pose og alt oppi, skaller hu med hodet. har VURDERT å gå over til sportsdelen... den har jo full loggestilling, og med en god pose, tror jeg det går veldig bra.. selv om det er litt trist å bytte over

Skrevet

Nei, er bare til å bytte det. Jeg tok regntrekket på sportsvognsdelen for å gjøre det litt lunere siden vognen er litt åpen og kald.

Skrevet

Det går så bra :) Har samme vogna og hadde samme tanken, Linus brukte baggen til han var 6 mnd og 70 cm. Lunt, trangt og godt :-)

Men i samme frustrasjon som deg gikk jeg til anskaffelse av en brio kombi, men nå skal han bare sitte så vi har gått over til Quinny sportsdelen nå.

Skrevet

Vet ikke hvordan den vogna ser ut, men jeg ville nok byttet til sportsdelen. Med full liggestilling er det intet problem :-)

Skrevet

...ser ikke problemet. Har du ikke full liggestilling på sportsdelen, da?

Da bytter du, ikke sant?

Skrevet

Så lenge vogna har full liggestilling så er det jo bare til å bytte over. Men trur kanskje eg ville kjøpt en softbag eller lignande å ha inni, for syns quinny-vognene er så åpne. Er det sånn netting i sida på kalesja på sportsdelen? Det var det på den vi hadde, vinden blåste rett gjennom så vi måtte alltid ha på regntrekket. Arg! Vi hadde den gamle quinnyen og måtte kjøpe ny vogn når han var 4 mnd. Begynte å bruke quinnyen igjen når han var større. Quinny-vognene er fine, men ganske upraktiske syns eg...

Skrevet

Jeg byttet over i oktober mnd da gutten min var 5 mnd. Jeg la et ullpledd i bunn, og så hadde jeg at teppe over vognposen som jeg drog opp og stagg innunder bøylene til taket(de som er på sidene) slik at teppet ble en slags skjerm foran nederste delen av åpningen. Dette ble knotete forklart, men kanskje du skjønner det llikevel!!

Det gikk iallefall veldig greit å bytte over. Det kommer jo mye an på om du har en lun og god pose også. Og så er det ikke sikkert gutten din strekker seg så mye de nærmeste mnd heller!!

Skrevet

bare å bytte over til sportsvogn. iallefall om dere bruker sovepose....ligger jo lunt og godt da

11 uker og 60 cm er vel ikke veldig lang eller? mine har vært 63 cm når de har vært 12 uker. og føler ikke dem har vært noe store...;)

Skrevet

Hadde Quinny som Luke sin første vogn. Byttet til sportsdelen og puttet en Tautonia softbag oppi. Fungerte supert i mange, mange måneder.

Skrevet

Er vel bare til å bytte til sportsdelen, ikke noe problem så lenge det er så kaldt at en bruker pose.

Skrevet

Jeg har samme vogn, min er 7 mnd nå. Han var stor når han var født, var 56 cm lang. Nettopp byttet til sportsvogn nå. Han er nettopp vokst ut av den nå, men jeg har brukt lammeskinnpose, den er ikke så stor. Synes det har gått greit. Sportsvognsdelen er jo helt flat, ikke noe problem og bytte over til den. Bruk et lammeskinn i bunnen, så blir det lunt.

Skrevet

gå over til sporsdelen (hvis han kan ligge rett) og kjøp en god vognpose. feks fra varmoggo.com.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...