Gå til innhold

kan man be om å bli satt i gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fire uker igjen til termin, og mye kan skje før den tid ettersom førstemann kom fem uker før tiden. Men ingen garantier så klart, Saken er at jeg er en av de uheldige som har kastet opp i 9 mnd snart Er så lei, sliten og null krefter..ja i det hele tatt. dere skjønner sikkert. Og med en fireåring i hus er det kjedelig når mamma har så lite overskudd. Jeg er helt sår i halsen etter oppkast og spytter blod noen ganger. Ikke mye, men nok til at man skjønner at halsen har fått sitt. Vet dere hvordan mulighetene til å bli satt i gang med fødsel er hvis man går til termin? jeg har jo et ønske om å ha litt krefter igjen når småen melder sin ankomst.

Jeg har sååå lite lyst til å å gå overtid i denne tilstanden her. Er det noe jeg bør snakke med sykehuset om? Skal dit på UL undersøkelse til onsdag fordi babyen min har ligget litt under gjennomsnittet i vekst ( men har fulgt sin kurve)...

Håper noen kan svare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror generellt de er litt sånn tilbakeholden med å sette i gang, iallefall på vårt sykehus. De sier at det er liksom noe med det å sette i gang før en er moden.

Men snakk med em og spør, kan godt hende de ser din tilstand an og at du kan bli satti gang, ingen som vet..

Lyke til, håper de siste ukene blir gode. :-)

Skrevet

Jeg fikk fortalt at hvis kroppen ikke er klar for det er det ikke sikkert det skjer noe selv om man prøver å sette i gang, kanskje må du gjennom flere runder. Det er visstnok ganske ubehagelig, og bedre både for deg og barnet å føde når det starter av seg selv. Sånn argumenterer man i alle fall på Bærum sykehus der jeg fødte og skal snart føde igjen. De har en litt annen overtidspraksis enn det jeg har skjønt er vanlig andre steder og lar deg gå opptil tre uker overtid.

Men, du skal jo ha overskudd til å greie en fødsel også, så det kan jo være at det er et godt argument i forhold til å bli satt i gang før. Ring til jordmor/legen/fødeavdelingen, be om en samtale og se hva de sier.

Lykke til! håper det ordner seg til det beste for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...