Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ahr tidliger fått tips om i 2-trimester debatten at man ikke bør kjøpe for mange amme-bh'er før fødselen for å ikke sitte med en haug i for liten størrelse. Men en eller to må jeg jo ha med meg på sykehuset. Når kjøper dere? Jeg synes brystene mine har vært ganske stabile i størrelsen de siste to månedene i alle fall. (Er 29+4.) Er det greit å kjøpe nå, eller bør jeg fortsatt vente? Jeg er av typen som liker å ha ting gjort, bare i tilfelle... Så jeg sitter selvfølgelig veldig og lister opp for meg selv alle de tingene som jeg må rekke før fødselen. (Begynner å bli ganske liten liste.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei...

har du ikke en bh uten bøyle da? de er oxo veldig greie å bruke når man skal amme :) så kan du kjøpe amme bh etter at du har fått..

Skrevet

Det anbefales at man kjøper en før fødselen og resten etterpå da brystene gjerne vokser litt til etter melkeproduksjonen kommer i gang. Les på ammehjelpen.no der står det mange fine tips om valg av ammeBH.

En bør feks. ikke ha bøyleBH om natten da dette kan hindre melkegjennomstrømming i brystene.

Skrevet

Og en bør velge en BH i en strl større enn du bruker nå mot slutten av svangerskapet.

Skrevet

hei! Jeg kjøpte 3 stykker, 1 størrelse større enn vanlig. Jeg leste et sted at det ikke var anbefalt å kjøpe før fødselen, men jeg liker ikke tanken på å måtte gå på shoppingsenter like etter fødselen, særlig siden jeg pleier å ta timevis å finne bh-er som jeg liker. Ingen av de jeg kjøpte er særlig dyr eller fin (de fleste modellene uten spiler man finner i butikkene er deprimerende stygge), jeg satser på å handle penere saker (på nettet!) når størrelsen på puppene har stabilisert seg. De har nemlig ikke forandret seg noe særlig så langt, og jeg har termin om 2 uker.

Jeg antar alt er avhengig av hvor risikoaverse man er. Jeg ville ha alt i huset før fødselen for å kunne konsentrere meg om Trollet. Vi har til og med mat for 2 uker i frysen... ;)

Hilsen,

Skrevet

hvor på nettet kan man få kjøpt amme bher?

Skrevet

www.mammatrend.no har mye fint.

www.ammehjelpen.no selger også. Der er det også tips og råd å få.

ellers så har jeg sett at flere av mamma butikkene rundt om også selger på nett. For eksempel "Den kule mage." De har også andre smarte ammeklær fra for eksempel boob. Jeg har kjøpt en amme-nattkjole derfra som jeg har brukt nå mens jeg er gravid. Den er superbehagelig. De har en utrolig myk og god kvalitet på bommulen sin. Klærne fra boob koster litt, men kvaliteten er ganske god. De selges også på baby-shop.

Men skal du ha fint undertøy anbefaler jeg linken øverst. Har ikke prøvd noe derfra selv enda. Venter til etter fødselen. Men da vil jeg ha noe fint også, ikke bare kjedelig hvit mikrofiber som blir grå etter to runder med vask.

Skrevet

hehe...vi blir "stuck" med amme-bher i ganske mange måneder fremover. Det er allerede ille nok at man ikke skal bruke bh med spiler, det er verdt et forsøk å finne de fineste mulig. Så ganske fine modeller på mammatrend.no. Jeg tenkte også å undersøke Fig Leaves (UK side), men da blir det fortollingsgebyr.

Skrevet

Har kjøpt to, med to forskjellige cup-størrelser.. kjøpte den første tre uker før termin ca.. og den andre to uker før..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...