Gå til innhold

amme fri fra jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skjønt at jeg har krav på ulønnet fri inntil en time pr dag når jeg begynner å jobbe. Noen av dere som har benyttet dere av ammefri i praksis? Hvordan gjør dere det? Kommer dere en time for sent, eller går dere før... Er det noen arbeidsgivere som dekker dette, skjønte det i utgangspunktet var ulønnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min forrige arbeidsgiver, hvor jeg hadde forrige fødselspermisjon, dekket dette. Jeg gjorde det slik at jeg pumpet meg to ganger i løpet av arbeidsdagen, 15 minutter på formiddagen og 15 minutter noe etter lunsj, og så tok jeg 30 minutter kortere arbeidsdag. Det jeg pumpet oppbevarte jeg i kjøleskap og tok med hjem som småen fikk på flaske dagen etter. Hadde det veldig fritt der jeg jobbet, så ingen som sa noe på hvordan jeg la opp dette. Men det var slitsomt, og i etterkant ser jeg at det hadde vært bedre om pappaen hadde kommet ned med barnet midt på dagen så jeg kunne ammet en halvtime da, og evt. tatt en halvtime kortere dag. Holdt på med dette i ca 3 mnd og det ble nok mindre produksjon av det.

Skrevet

Min arbeidsgiver dekket det (jobber du i staten er det som regel dekket). I starten to jeg lengre lunsj og mannen kom med barnet til meg i lunsjen, men etterhvert droppet vi ammingen i lunsjen og jeg dro heller tidligere hjem.

Skrevet

HI her

ER det noen grense for hvor lenge man kan holde på? Barnet er 15 mnd nå og jeg skal starte om en mnd, så det er jo ikke livsviktig med ammingen akkurat, men jeg ´har lyst til å fortsette.

Han får stort sett bare pupp morgen og kveld, kan jeg komme senere da kanskje? Får høre litt med arbeidsgiver.

Skrevet

Jeg holdt nå på til gutten ble 19 mnd gammel, men jeg brukte ikke maks av den tillatte tiden da, bare det jeg følte var nødvendig (og det er nok det som er meningen også). På slutten dro jeg kanskje en halvtimes tid tideligere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...