Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 det startet med at han dro på "ferie"til brasil..men 2 dager etter han kom hjem så kom den brasilianske damen flyttende..dette har han ikke nevt noenting om..det er greit for jeg har ikke noe med det men på en annen måte så har vi to gutter på 4 år sammen så greit å vite. denne damen kan ikke norsk og ikke engelsk..jeg reagerte jo med sinne om at ungene ikke skal dit til overnatting før han kjenner denne damen selv og før hun har lært litt så hun kan kommunisere litt med gutta...men det var helt greit for han..han trengte ikke ha ungene i helgene han..er så sinna så måtte bare få ut litt..hva gjør man a?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Så ille det enn er for deg, så er det faktisk ikke opp til deg hvem BF har med under samværet. Regner med at hun ikke er direkte skadelig for barna, i den forstand at hun slår eller sånt, selv om hun ikke kan engelsk(hva hadde det hjulpet barna?) eller norsk..... Dette at du nekter samvær med dette som grunn, kan BF bruke mot deg senere....... Det er ikke gøy, men BF skal vurdere slike ting selv. Og det at BF gjør dårlige vurderinger, kan ikke du gjøre så mye med.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #3 Skrevet 28. januar 2009 HI nekter jo ikke samvær, hun sa bare klart ifra at barna ikke skulle overnatte før de føler det er trygt. Og det kan faktisk ikke bf krangle mye på, for han burde sette barnas behov før nyforelskelsen hans. Og det kan HI bruke mot han senere.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #4 Skrevet 28. januar 2009 Sorry ass, men jeg kan ikke skjønne hvorfor du skal nekte bf å ha sønnene sine på overnatting bare fordi han har besøk fra Brasil?! Dette høres ut for meg som om du er mer sjalu enn redd for dine barn... Det kan godt hende at ungene ville syntes det var kjempe stas med besøk, uansett hvilket språk hun snakker. Det er utrolig hvor mye man får sagt med kroppspråk, spesielt med barn. Selv har jeg kommunisert med barn som jeg overhodet ikke kunne prate med, men vi sang sanger og hadde det kjempe fint! Ikke bruk barna som skjul for at du selv synes det er teit at han har fått seg en dame fra Brasil, la ham få ha barna sine den tiden han har krav på så lenge han ikke skader ungene!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #5 Skrevet 28. januar 2009 Klarer du å hoste opp en god grunn til at far ikke får se sine barn når han har en dame fra Brasil på besøk? Det virker som om du oppfører deg helt idiotisk.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #6 Skrevet 28. januar 2009 Det virket, fra hovedinnlegget, som om denne brasilianske damen har flyttet inn hos bf, og da blir det vel litt annerledes, med tanke på at ingen vet hvem denne damen egentlig er, og bf da har kjent henne i...4 uker?? Synes Hi er i sin fulle rett til å nekte overnatting før barna blir trygge på den nye samboeren til faren.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #7 Skrevet 28. januar 2009 Tror også HI er en smule sint for at bf så lett gav seg ang det å ikke ha barna på overnatting. Sier jo litt om sitt engasjement ang banra. De fleste fedre ville vel kjempet med nebb og klør for barna sine.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #8 Skrevet 28. januar 2009 Og noen fedre orker bare ikke slåss mer med hysteriske ekser..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2009 #9 Skrevet 28. januar 2009 Nettopp! Om mor skal bli så hysterisk og kontrollere hva bf gjør og ikke gjør skjønner jeg ham godt om han sa at hun kunne beholde barna i helgen! Jeg tror nok ikke det betyr at han ikke bryr seg om barna. Bf er et voksent menneske og må få lov til å ta sine egne valg for seg og sin tid med barna sine, de tar absolutt ingen skade av å bli kjent med et nytt menneske! Skal ikke se bort fra at bf sloss med nebb og klør dersom mor fortsetter å forsøke å kontrollere livet til eksen. Det finnes ingen lov som sier at man ikke får flytte sammen med en ny kjærlighet, ved å reagere med å nekte far samvær med barna lager mor bare mer problemer for barna istedet for å gjøre livet deres bedre.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2009 #10 Skrevet 29. januar 2009 vettu meg hva!! HI du har min fulle sympati! eller barna dine har det da! her kommer pappa hjem fra ferie å de gleder seg til å treffe han igjen, men så prioriterer han seg selv og kjærligheten.. kan ikke bf komme å være med de en dag å iallefall informere gutta før de kommer hjem til bf å plutselig står det en totalt fremmed eksotisk dame der. tviler ikke et sekund på at skulle det bli seriøst mellom bf og nydama så vil de nok få en flott kontakt!!) men ikke første helga! slutt dere patetiske damer å drit i følelsene til barn bare for at bf skal ha sine rettigheter! han kan ofre 1 dag på barna før han tar de med hjem!! skulle det være så himmla vanskelig? blir satt ut av hvor greit enhver idiotisk oppførsel av bf skal være såå greit!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 Ærlig talt. Ro deg ned noen hakk. Bare fordi enkelte ikke synes det er greit at mor skal detaljstyre livet til far under samvær med felles barn, betyr ikke det at vi er patetiske. Patetiske er derimot damene som tror de kan bestemme sånne ting. Damer, dere har ikke rett til å bestemme hvem som er tilstede under ssmvær, så sant det ikke foreligger en MEGET god grunn, kjæreste fra Brasil er en utrolig stupid grunn.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #12 Skrevet 30. januar 2009 MÅ DERE VÅKNE DAMER,SKJØNNER GODT AT HI TENKER PÅ BARNA. MED ALT SOM SKJER RUNDT OM,SÅ HADDE JEG OGSÅ VÆRT NOE BETENKT OVER Å SENDE BARNA TIL BF. DAMEN KAN VÆRE HVEM SOM HELST,OG OM FAR ER HODESTUPS FORELSKET,ER DET VEL LIKE GREIT AT BARNA ER HJEMME MED MOR ISTEDET. DAMEN KAN JO VÆRE UT AV DEN SJALU TYPEN,SOM GÅR HELT RABIAT NÅR HUN SER AT BARNA FÅR OPPMERKSOMHET AV PAPPAEN SIN. DESSUTEN,DERE VET IKKE HVA DERE HADDE GJORT FØR DERE HADDE STÅTT I DET SELV. OG HADDE DERE SENDT BARNA AVGÅRDE,SYNES JEG FAKTISK AT DERE HADDE VÆRT VELDIG UANSVARLIG............ STÅ PÅ HI,JEG ER ENIG MED DEG......
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #13 Skrevet 30. januar 2009 Man er uansvarlig hvis man sender barna til sin far når han har den nye kjæresten på besøk? Herre, nå har jeg hørt det også.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #14 Skrevet 30. januar 2009 Hun var vel ikke bare på besøk. Og hva med å la barna bli kjent med damen før de skal bo sammen? De aller fleste av oss har vel også vært sinle, men hvem lot den nye kjærsten bare flytte rett inn uten å la barna bli kjente først? Kanskje du over her kommer til å gjøre det, men noen prioriterer faktisk sine barns følelser. Forstår deg godt HI, men lurer på hva slags mann han er som sier det er helt ok, for en tufs. Sier litt om han om han heller vil være sammen med sin brasilisanske skjønnhet, og nei,jeg er heller ikke sjalu.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #15 Skrevet 30. januar 2009 Men nå skulle vel ikke disse barna flytte til sin far og hans kjæreste skulle de vel? Jeg kjenner alenemødre som får venninne fra langtvekkistan på besøk for en helg. de sover der, spiser der og er sammen med barna, selv om barna overhodet ikke kjenner dem Ingen reagerer på det. Det er derimot krise hvis barna må tilbringe tid i fars hus, hvor det er et menneske de ikke kjenner samtidig. Det er helt på trynet dobbelt moral. Så sant barna kjenner sin far, er trygge på han og omgivelsene spiller det da ingen rolle om de ikke kjenner damen. Far er prisgitt mor sin vurderingsevne om ny partner, mor er prisgitt fars vurdering av ny partner. Voks opp litt da mennesker. Dere har ingenting å si på hvem som er tilstede under samvær, så sant det ikke foreligger alvorlige grunner til det motsatte. Det HI har skissert er ikke alvorlige ting.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #16 Skrevet 30. januar 2009 venner og kjærester er 2 forskjellige ting! man koser,klemmer og kysser ikke vennene sine.. alvorlig. NEI ubehagelig. JA kansje.. man må være forsiktig med barns sine følelser!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #17 Skrevet 30. januar 2009 Uff ja. Hva gjør en med en eks som ikke vil krangle? Som har barna i helgen hvis det er det du vil, og aksepterer å droppe det hvis det er det du vil? En tufs som gir seg overfor alenemora bare fordi det faktisk er hun som har makten til å bestemme om et samvær skal droppes eller ikke. Nei da er det mye morsommere å tvinge sin vilje gjennom overfor en eks som tross alt slåss som en mann før han taper (igjen) :-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #18 Skrevet 31. januar 2009 takk for mange tilbakemeldinger..ser det er endel som reagerer noe veldig mens mange skjønner meg veldig godt..og for å si det sånn jeg er ikke sjalu..jeg har fått meg ny samboer men beg brukte over ett år for å gjøre ungene trygge med han før vi flyttet sammen..men for å si det sånn så har x fått endel for å få hnne hit og gifte seg innen 3 mnd..uten å si summ men ja mange panger..og jeg mener han ikke kjenner henne etter 14 dager.. så kansje greit å bli kjent med henne først og så heller la gutta bli kjent etterpå..har ikke noe med å holde guttene borte fra dem men....jeg er jo redd noe skak skje..er for sent å si etterpå at ups...jaja men jeg kjente henne ikke...og ikke nok med det men guttene hadde bursdag forrige uke og barnefar ringte de ikke engang..jeg ringte han kl 20 og lurte på om han hadde glemt noe...han kom ikke på det da engang at guttene hans hadde bursdag..ja er skuffet men ikke sjalu...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2009 #19 Skrevet 31. januar 2009 Må bare komme med en kommentar her. har vært alenemamma i ti år, og er vel bevandret innen tematikken nye kjærester. Både mor og far er likeverdige foreldre. Dette vil si at det er opp til mor og far hva de gjør med sitt barn, BARE når de er sammen med barnet selv. IKKE når den andre forelderen har barnet. Stor forskjell!! Vi kan ikke gjøre annet enn å stole på far, og at han evner å ta beslutninger som er til barnets beste. Vi har ikke noe som helst vi skulle ha sagt når barnet er på samvær, med mindre det går ut over liv og helse. En ny kjæreste faller nok ikke innenfor den definisjonen. Vi kan selv bestemme at det feks skal gå et halvt år før barnet før møte den nye partneren, men hva far bestemmer...er opp til ham. Vi bestemmer ikke dette. Jeg er selv sammen med en separert mann, og jeg møtte barna hans relativt tidlig.. Men dette er jo ikke noe han måtte informere mor om, eller spørre om lov til å gjøre. Vi styrer jo vår familie, så styrer hun sin familie. Det ville aldri falle oss inn å bestemme når og hvem hun kunne la barna få lov til å treffe. Vi stoler på mors vurderingsevne, og det synes jeg alle burde bli flinkere til (såfremt det ikke ligger noen svært negative erfaringer til grunn). PS.. Til HI: Kjenner meg likevel igjen i det du sier. Jeg var en periode helt fra meg når barnefar fikk ny dame og jeg ville ikke at han skulle involvere datteren vår. Men den eneste man skader med slik tankegang, er en selv. Det hjelper ikke et sekund å mase på barnafr, et forverrer som regel bare situasjonen.. Og så gjør de det motsatte av hva du hadde håpet på. Been there, done that! Du får heller bite tenna sammen og late som du ikke ser hva han gjør. Fireåringen bryr seg neppe om denne brasilianske damen.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #20 Skrevet 1. februar 2009 Høres greit ut. En anonym over her bekymrer seg for at x og samboer skal kysse og klemme på hverandre, men det er jo ikke noe problem hvis det dreier seg om et (økonomisk) fornufts-ekteskap. Altså er det neppe værre enn om du hadde ei veninne boende i helgen. Så bra at far ikke tenker på barna mens de er hos deg! Han vil sikkert sette pris på det samme fra deg. At du IKKE ringer dersom de er hos ham på bursdagen en annen gang. Og generelt at du IKKE ringer for å si god natt, for å spørre gutta om de har det bra o.s.v. mens de er hos ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå