Elebele Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Hei Jeg er nå i uke 17 av svangerskapet og merker at jeg har problemer med magen. Den trege magen som er typisk for gravide har blitt bedre, men det er ubehagelig øverst i mellomgulvet og på venstre side av magen. Er det noen andre som opplever noe lignende. I tillegg er jeg så andpusten når jeg går tur. Har normalt bra kondis og kan gå lange turer uten problem. Føler meg bare hysterisk når jeg går til legen min og "småklager" over disse tingene. Håper noen kan svare en bekymret førstegangsgravid :-)
Fint_Lite Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Jeg får lett vondt over mellomgulvet..under de siste ribbene på en måte og stort sett bare på den ene siden. Dette blir borte da jeg har tatt det med ro.. men du sier du har vondt på venstre siden av magen, er det da langt ned eller høyt opp? Tenkte på at det kankskje er livmoren din som jobber litt, det kan føles som et ubehag.. Og du er ikke alene om å "småklage" hos legen...men hva har man leger for? hehe...mine klager er i alle fall veldig kjente for rmin lege og jeg får som regel en forklaring på de.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 jeg har vært plaget av dette i forrige svangerskap, og kjent anntydning nå også( er bare i 1.tri..) fikk tips av en her inne om at det var mye magesyre som ikke kom helt opp, men ble pressende på ribbeina... jeg prøvde syrenøytraliserende og det hjalp med en gang;-) er verdt å prøve...
Elebele Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2009 Takk for tips og svar :-) Nå har jeg vært å kjøpt meg syrenøytraliserende :-)
Vivil-08 Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har innimellom hatt veldig "mageknip" eller intenst vondt rett under ribbeinet på venstre side. Vet ikke helt hva det kommer av. Har hatt slik før jeg ble gravid også jeg da. Før jeg ble gravid mener jeg å kunne se sammenheng mellom smertene og når jeg hadde drukket mye kaffe/spist lite...nå har jeg nesten ikke drukket kaffe og passer på å spise regelmessig, så vet ikke hva det kommer av nå...det eneste som hjelper er å legge seg rett ned på ryggen og strekke ut. Klarte ikke stå oppreist uten å krøke meg sammen....Kanskje noe av det samme? Diamanda Galas: takk for tips! Finnes det noe syrenøytraliserende man kan ta som gravid?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 jeg bruker novaluzid, og den kan hvertfall brukes...regner med at det er flere, men du må nesten høre på apoteket;-) håper det hjelper dere også, jenter;-)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Merker veldig pusten jeg også, selv om jeg egentlig ikke er så veldig trent.. Men merkelig så utrent jeg skulle bli når jeg ble gravid! Men så leste jeg innlegget til en veldig trent jente her inne, og hun klaget på det samme, så regner med det er enda en gravide ting..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå