musketingen Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Jeg skal snart trekke visdomstann og operere bort noe gammel betennelse. Jeg må gjøre dette på et sykehus, pga betennelsen som skal kuttes bort. Selve tanna tror jeg bare han skal trekke ut, den har såvidt kommet litt opp. Det jeg lurer på er om dere gikk på pencilin før eller etter dere trakk tanna? Husker min tannlege nevnte noe om dette, men er jo ikke han jeg skal gjøre det hos, så ... Hvor lenge var det vondt etterpå? Dette er noe jeg har grudd meg til siden jeg var liten, he he! Men et skal vel gå greit...
jentebanden Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Nå har jeg "bare" trukket ei visdomstann da, og det var ikke vondt. Gikk ikke på penicilin nei, det har jeg aldri hørt om. I ditt tilfelle vil jeg tro operasjonen er værre enn å trekke tanna. Er det oppe eller nede? Lykke til.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Jeg tok penicillin etterpå ihvertfall. Tannlegen la nedi en sånn liten kompress med penicillin oppi "hullet" også, det ble litt ekkelt får det "trådet" seg og da var det ikke så greit å få den vekk. Det første døgnet etterpå var verst, men med Ibux (på resept) gikk det greit.
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Jeg har både trukket og operert ut visdomstenner (nå er alle fire ute, jippi), men aldri gått på penicilin i den forbindelse. I og med at tannen bare så vidt er kommet opp, kan et være de må operere den ut, men det merker du jo fort. Du får godt med bedøvelse og spør underveis om alt går bra. Jeg hadde litt vondt første 1-2 dagene etter operasjonen, men fikk jo paralgin forte da. Var like mye ekkelt egentlig. Mat satte seg fast nede i "krateret" der tannen hadde vært og jeg måtte bruke sånn engangssprøyte fylt med lunket vann og spyle det bort. I tillegg bør en skylle med Corsydol i ca 5-7 dager etterpå, og det smaker dritt, men er ikke noe vondt eller noe sånt da. Lykke til! :-)
musketingen Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2009 Det jeg gruer mest til er faktisk blod i munnen... Blir dårlig av blod.... Hvor lenge blør det???
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Det blør ikke etter på så vidt jeg kan huske (opererte ut to stykk, ene var litt komplisert). Kunne komme ørlite granne blod på maten og evt tannkosten helt i starten. Ikke at jeg pusset der da, men holdt å være i nærheten, men gikk ikke rundt med blod eller blodsmak i munnen. Blodet levrer seg veldig fort inne i munnen, så det kompresset de legger på skal stoppe opp blødningene med en gang.
pinglo Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Jeg fikk pencilin når jeg trakk 12 års jekselen for noen mnd siden. Var gått betennelse i en gammel fylling.. Men fikk ikke noe når jeg trakk en visdomstann for noen år siden. Men den tanna var ikke betent.
musketingen Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2009 Tusen takk for mange svar! Ble litt letta når jeg hørte at det ikke blør lenge etterpå
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #9 Skrevet 26. januar 2009 Jeg måtte gå på antibiotika etterpå fordi det var betent rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå