Gå til innhold

er dette bekkenløsningen?


Gjest

Anbefalte innlegg

er i uke 21+6, førstegangsfødende

har fått smerter i hofta når jeg går, det smeller i hele hofta.. og jeg har fått mer vondt i korsryggen. sover utrolig dårlig pga dette, våkner flere ganger og har vondt i ryggen. om jeg ligger på ryggen får jeg også vondt i rompa. er redd det er bekkenet..

 

men skikkelig irriterende og ikke få sove ordentlig godt om natta!

noen som vet litt mer om bekkenløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Dette kan være bekkeløsning, men det er slettes ikke sikkert for bekkenløsningen, slik jeg har forstått det starter ofte foran, feks i lysken, ikke "bak". Selv trodde jeg også en bekkenløsning var igang med liknende smerter som dine, men det viser seg at jeg har bekkenlåsning! Dette får jeg utrolig god hjelp med hos en meget dyktig naprapat (blanding av fysioterapaut og kiropraktor, du får det beste av begge grener!).

 

Jeg anbefaler deg på det varmeste å ta kontakt med en kiropraktor eller naprapat som med manuell terapi kan hjelpe deg med å lindre smerter i hofte og bekken. Det er ikke farlig. Selv er jeg i uke 22+1 og har gått der siden Uke 12. Det koster litt penger, men er så mye verdt det hvis man kan slippe unna de verste ryggsmertene ut svangerskapet. Selv benytter jeg Kampenklinikken, som kan anbefales på det sterkeste.

 

(Selvsagt er det individuelt hvor mye slik behandling hjelper, og det er individuelt hvilke smerter man har i forbindelse med bekkenløsning- eller låsning. Men det skader jo ikke å prøve!)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tror også at du har en bekkenlåsning.

Har hatt bekkenløsning med de 3 guttene jeg har, å beste måten jeg kan forklare de smertene på er at det står en voksen mann inni bekkenet ditt. Blir er sliten etter en stund da. Bekkenlåsning er vondt, på en plass. Gjerne da i hofta, har fått det denne gangen, å det er ikke fullt så vondt so selve bekkenløsningen er. For meg funker det best bare å legge det øverste kneet oppå annen min når jeg skal sove, da slepper liksom låsningen taket. Har du ingen mann kan du prøve å legge noen puter mellom knærne når du sover. Har også funnet ut at det er lurt å spre bena når jeg sitter eller ligger, da slutter smertene for en stund.

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...