Gjest Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Skal begynne å handle en gang i uka for å spare litt tid (og da penger). Kan jeg få DIN ukeshandleliste som inspirasjon? Trenger ikke middagene dine, men tror jeg kan behøve litt inspirasjon på mengde frukt, husholdningsartikler, melk, pålegg osv til en fam på 4 (2 voksne, gutt på 4,5 og jente på 9 mnd).
Renate :-) Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Jeg lager alltid en liste over middag til den kommende uken, så handler jeg det jeg ikke har i skap eller fryser som jeg trenger til det. Brød baker jeg selv så dersom jeg ikke har brød i fryseren eller mel i skapet handler jeg det..... Av slike ting som jeg nevner her, pålegg og husholdningartikler må en bare handle når det er tomt tenker jeg, veldig vanskelig å beregne forbruk og en bruker jo ikke opp vaskemiddel og såpe på en uke slik at en trenger nytt hver uke. Jeg har et skap der jeg har såpe, tannkrem osv til det blir tomt på badet, når jeg tar den siste herifra (har alt fra 1-3 av de forskjellige for handler som regel når det er tilbud) skriver jeg på listen og kjøper det til neste uke. Frukt og melk er vel det eneste jeg handler litt på impuls men drar da alene for at vi ikke skal plukke med oss masse annet, frukt og grønsaker syns jeg blir dårlig fra mandag til lørdag f.eks..... Det var ikke noen liste som du etterlyste men kanskje noen tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå