Gå til innhold

Min fødselshistorie (samme som på 3.trimester)


mamma_Christine

Anbefalte innlegg

Dette er fødselshistorien til Mizz_L.C.A gravid med ei jente, bare jeg som har bytta nick :-)

 

Fredag 16.01.2009 startet det, ca 11.30 på fredagen så gikk vannet. Jeg skjønte først ingenting, var på vei inn på do, også begynte det bare å renne nedover beinet. Første jeg tenkte var "hjelpe meg så mye utfold jeg hadde nå a". Satte meg på do, å så at innlegget mitt var lyserødt, da skjønte jeg det at det var vannet som hadde gått fordi det bare rant og rant uten å stoppe.. Tok på meg nattbind og ringte føden. De sa jeg skulle komme innom for registrering iløpet av dagen, men kunne bli hjemme en stund til og med at riene ikke hadde begynt ennå... Skulle egentlig gå tur med ei venninne den dagen, så ho kom å holdt meg litt med selskap. Ringte samboeren, han ble litt stressa kan du si, i og med at vannet gikk 4 uker for tidlig :-P Han kom hjem ganske fort egentlig... Tusla hjemme, pakka fødebaggen og tok det egentlig helt med ro... I 14-15 tiden så begynte riene sånn smått... De kom nærmere hverandre å ble litt og litt mer intense...

 

Kl.16.45 ca så dro vi hjemmefra og til sykehuset fordi da var riene med 5, 6 og 7 min mellomrom og ganskje intense... Kom på sykehuset, da ble det tatt en halvtimes registrering. Da var riene ennå mer og mer vonde... ca kl. 17.30 sjekket jordmora åpningen, den var 4 cm og vi gikk inn på føderommet. Jeg hadde bestemt meg for at jeg ville ligge litt i vann for smertelindring , så måtte jo da ta klyste først.. Så gjorde det, å gikk i badekaret... Det hjalp litt på riene synes jeg, eneste var at det var veldig varmt å ble litt svimmel, så drakk mye saft :-)

 

ca. kl. 18.30 begynte jeg med pressrier (så da ble det til at jeg bare ble i vannet, fordi jeg orket ikke flytte på meg). Jeg viste nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.. Samboeren også fikk så vondt av å se meg ligge der å ha vondt så han måtte gå ut fra badet flere ganger (søt vettu :-D ). Jeg trodde aldri jeg skulle bli ferdig, selvom tia på en måte gikk veldig fort, så synes jeg også at tiden gikk veldig tregt... Endelig så sa jordmor at ho kjente hue veldig nærme, så jeg begynte å nærme meg ferdig... Det motiverte meg bare ennå mer til å presse mer og mer på hver rie...

 

Kl. 19.21 kom lille Marita Celine flytende opp av vannet og ble lagt rett på brystet mitt :-) Jeg skjønte det ikke, at den lille jenta der, at jeg hadde født ho :-) Ho var jo så utrolig skjønn. Klarte ikke noe annet enn å gråte gledestårer og smile fra øre til øre :-) Samboeren fikk klippe navlestrenger og fikk ho i armene etterpå, da jeg skulle få ut morkaka. Så jordmor sa hvis jeg hadde noe styrke igjen, så skulle jeg presse en siste gang. Det gikk 2 sek. så var den ute :-) Da ble jeg skylt så jeg kunne gå ut av badekaret for å sjekkes om jeg måtte sy noe. La meg på senga og jordmor sjekka. Måtte sy 4 sting innvendig da ho lille Marita kom med armen samtidig som hue :-) Ville fort ut ho… Hehe.. Sydde ferdig og ble vist til rommet vi skulle være på de neste to dagene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye ! :D

 

Kjekt å lese fødselshistorien din, bra at det gikk så fint med dere.

 

Kos deg så masse med den lille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fin historie...

 

 

er det flere fødeklare med meg som feller noen tårer nå når dere leser andres fødselshistorier??

klarer ikke la være å grine litt jeg...he,he...

grein når jeg såg newton i går også... viste en fødsel... hormonell ja.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...