Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #1 Skrevet 26. januar 2009 Fikk mannen min til å bade minsten på 2,5 år her om dagen mens jeg tok en blund på sofaen. Etter en halvtime våknet jeg og gikk ned for å se hvordan badinga gikk. Der fant jeg gubben på datarommet i full gang med wow-spilling og på badet satt ungen aleine i badekaret med halvlunkent vann å smilte til meg. Jeg ble mildt sagt rasende og storma inn til han for å gi klar beskjed om at dette er IKKE akseptabelt! Datarommet ligger riktignok 4 meter unna badet og dørene var åpne, men ærlig talt... Dette er ikke eneste gangen han har tilsidesatt sønnen vår for å spille wow. Når det er hans tur å stå opp med han våkner jeg mange ganger etter en time eller to til barnegråt. Da er ungen trist å lei fordi faren ikke vil leke med han siden han sitter på pc'n og trykker. Når jeg konfronterer han med det sier han bare at man kan jo ikke underholde dem hele tida. Ikke nok med det, men han sitter mange ganger både til 3 og 4 på natten og spiller enda det er hans tur å stå opp med ungen. Disse pluss flere episoder med World of Warcraft gjør at jeg tror min mann er avhengig av dette spillet. Jeg føler meg tilsidesatt og jeg føler han nedprioriterer vår sønn og pga dette. Når jeg ber han å slutte sier han nei. Jeg vurderer å ringe på hjelp, for dette går utover samlivet vårt, og jeg frykter rett og slett for mitt barns sikkerhet når jeg sover og de to er våkne... Overreagerer jeg, eller burde jeg ta skikkelig tak i dette?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 selv om man ikke tror det selv, er fornektelse første tegnet på avhengighet, prøv å lag en avtale med han, om at du vil se at han kan holde seg unna spillet, for å bevise at han ikke er avhengig, 1-2 døgn, så passer du på å ser om han går på dataen og hva han gjør, kanskje han skjønner selv at han er avhengig når han går rundt å kun tenker på WoW
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Huff, han kan jo risikere å ta livet av ungen.. Har skjedd før det, med folk som forlater ungene i badekaret..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå