idamamma-00 Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Hadde en SA på samme dag som mensen skulle kommet (på fredag den 23) Har hatt 2 sa tidligere (i uke 5 og 8), er veldig glad det kom så tidlig at jeg ikke rakk teste positivt! Blødde bare i 1,5 dag, så var det over. Lurer på om jeg nå kommer rett inn i vanlig syklus?? Jeg gruer meg nesten litt til det virkelig klaffer, fordi jeg vet jeg kommer til å være kjempe nervøs de første 12 ukene. Var kjempe nervøs da jeg gikk gravid med dattera mi også pga tidligere SA. Hvordan klarer man å legge det bort og bare klare å glede seg over det som skjer...., noen som har det på samme måten?
Mammamø! Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Hvordan vet du at du hadde en SA hvis du ikke testet postivit, og mensen kom på IKM dagen?
idamamma-00 Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2009 Har hatt 2 SA før, så vet hvordan det ser ut, såg det godt på det som kom ut - ikke som å ha vanlig mens... I tillegg følte jeg meg veldig gravid uka før, og den "bobla" sprakk liksom på torsdags kvelden - da følte jeg meg plutselig ikke gravid lenger, alle symptom forsvann. Fredagen kom det. Foss blødde, og hadde store mens smerter i magen og ryggen i 1 og 1/2 dag, også var det helt over. Ikke sånn mensen er for min del... Det jeg lurer på er om syklusen er tilbake til normalen igjen med en gang..?
Mammamø! Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Jeg skjønner... Jeg vil tro at du kommer rett inn i syklus igjen ja. Hvis man ikke prøver å bli gravid, og det skjer, tenker man jo bare at det er en litt rar mens, og fortsetter som før...
Gjest Dina:-) Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Jeg ville nå heller sjekket hos legen... Det trenger ikke være SA, det kan bare være en mellomblødning, hormonell blødning, kort mens, kraftig mens osv. Det er ikke SA når du ikke er gravid :-)
Lillevenn33 Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Unnskyld med Dina, men jeg tror at Idamamma kjenner sin egen kropp og du kan ikke uttale deg om noe du ikke vet om. Man kan faktisk være gravid og miste før IKM, og hun vet hva det er å ha en SA, slik at jeg ville aldri tvilt på hennes vurdering. Idamamma, klem til deg...
idamamma-00 Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2009 Hmmm... Ja, kjenner min egen kropp og min egen syklus. Er 36 år, og har hatt 28 dagers syklus siden jeg fikk mens, og det samme skjer hver mnd. Dette var nok ingen mens. Har også et barn + som sagt 2 SA fra før. MEN det var jo ikke det som var spm mitt... Dette er ikke noe stress, det er noe som skjer ofte uten at folk vet det selv en gang. Mannen min er lege, så trenger ikke oppsøke lege pga dette;)) Dette var vår første pp i denne omgang, vi satser videre med friskt mot!!
Kosteligste76 Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 Hei. Hadde selv en tidlig SA/kjemisk graviditet (lå litt i grenseland, var vel 4+4). I følge gyn skal du regne første blødningsdag som første mensdag og ellers telle syklusdagene som vanlig, når det går galt så tidlig. Lykke til videre!
idamamma-00 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2009 Takk for svar!!! Det var akkurat det jeg ville høre;)) Lykke til - til deg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå