Gå til innhold

Redd for å miste....

TromsøMamma venter liten gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Æ mista i august og kjenne no en stor redsel for at det samme skal skje no igjen... Har en del onde "menssmerte" og går å stresse og bekymre mæ hele tida....Ikke bare er det fysisk ondt å miste, men selvfølgelig også - for dem som e planlagt gravid- utrulig psykisk tungt.

Æ vet jo at naturen går sin gang, og at man mister av gode grunner, men det hjelper ikke redselen min...

Er det noen andre som har mistet og kanskje har noen råd? Vil bare stresse ned til 12. uke...er i 7. nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Mista i slutten av august jeg. Hadde en MA.. Foster hadde sluttet å utvikle seg rundt uke 8-9, merka ingen ting før jeg fikk blødninger i uke 13-14.. :-S Viste egentlig at noe var galt, så hadde ringt sykehuset for å høre om jeg kunne fremskyve ultralyden som jeg skulle på i slutten av september, hadde vært til jordmor 2 dager før blødningen. Hun fant ikke fosterlyd (selvfølgelig ikke..) men mente jeg ikke burder stresse siden det ikke er så uvanlig at de ikke fant den så tidlig.

Er kjempe stressa selv! Fikk ultralyd i uke 9 denne gangen, og så da et levende foster :) Så hør med legen din om du ikke kan få det også? Det hjalp veldig mye.. Er fortsatt stressa innemellom, men blir kjempe glad hver gang jeg brekker meg, eller får vondt når jeg tar på bh å slik ting;) Er nå i uke 12, skal på min andre ul tirsdag 3.feb, så hopper da over til 2.tri om alt er bra på uln.. :)

Håper det går bra med deg.. Må bare si ifra om du vil prate :-)

Skrevet

Lei for at dere har opplevd å miste begge to =(.

Men til Cyan87. Jeg så et bankende hjerte i uke 8, men enda klarer jeg ikke helt å slappe av, tenk om den plutselig har sluttet å utvikle seg. Ser du skriver at du viste at noe var galt, kan jeg spørre åssen du viste det?? Begynte alle symptomer å avta??

Jeg er ikke kvalm og er 10+2, Men ømme bryster har jeg jo..

Håper du kan forklare meg litt åssen du kunne ha det på følelsen at noe var galt. Dette er mitt første svangerskap, så har ingenting å sammenligne med...

Skrevet

jeg kjenner igjen redselen!

jeg er bare 5+2 og har vært livredd siden jeg fikk pos. test 3+3...

mistet i MA i oktober/november, og jeg hadde vært på fire ultralyder som bekreftet at "alt var bra" (men det var det jo ikke, for hver gang insisterte legene på at jeg var kortere på vei og kortere på vei, men det var jo lille som vokste saktere og saktere)

Jeg hadde selv en følelse av at noe var galt. men det var vanskelig å sette fingeren på. Men jeg hadde bekkenløsning som plutselig ble mye bedre da. og jeg hadde kjent spark hver dag i en uke, som plutselig ble borte.. så det var jo noe mer håndfast..

det er desverre sånn at en bare må vente og se. Symptomene kommer og går, og så lenge en er mindre enn 27 uker på vei, er det lite eller ingenting legene gjør.

spis folaten din, spis sunt og ta tran,og vent.

første trimester er laaaangt.

nesten så jeg misunner damene i gamle dager, som ikke kunne ta hjemmetester, bare måtte gå og vente og vente...

Skrevet

Symptomene begynte å avta ja, men det er ikke et sikkert tegn på at noe er galt. Vet ikke hvordan jeg viste det, men var noe som sa meg at dette går ikke bra. Var på en måte kroppen som forbreda meg hele svangerskapet om at dette får du ikke beholde. Vet ikke helt, vanskelig å forklare.

Er selv ikke redselfri selv om jeg har vært på ultralyd. Men det hjalp meg veldig der og da. Å få bekrefta av legen av alt så bra ut å slikt.. Men slike ting er jo også individuelt :)

Skrevet

Takk for støtten =) Det samme gjelder deg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...