jordbær mathilda Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Gitt en paracet,men ingen virkning ennå. Om rådet hun har vondt kan ligne på der en får vondt når en har gallestein.... noen som har peil??
~Roskva~ Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Det går vel an, men jeg tror ikke det er særlig vanlig... Det kan også være kolikk - det kan gjøre grusomt vondt, og hvis lufta sitter i tykktarmen kan det kjennes i samme område som ved gallestein. Du får ringe legen i morra, eller legevakta hvis smertene er virkelig grusomme. Stakkar lita...
Makkapakka og gjengen Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Gallesteinsutbrudd (smertene) kan sammenlignes med fødsel. Intens og vedvarende smerte...som KUN kan lindres med morfinlignende preperater. Hun er nok dessuten altfor ung til å gå gallestein....(nå vet jeg ingenting om ditt barn, ang vekt, kolesterol, asat,alat (blodprøver). Men hvis hun har vært en frisk, normal jente, som ikke spiser masse fet mat..+++.så tror jeg at at du kan ta det alleles med ro. Det er svært svært uvanlig. Har hun gallestein vil det hvite i øye bli gulig, avføring hvit og urin vil få en usedvanlig sterk lukt, Det går omgangssyke nå, så det kan være noe så enkelt som det. Diare... Jeg krysser fingrene for deg at det er noe forbigående. Og skulle det tilta i smerter så tar du kontakt med legevakt!
jordbær mathilda Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2009 Har snakket med legevakten og gitt en paracet i samråd med dem.. Men nå har det gått over en halvtime og jenta mi har like vondt;( Blir en laaang natt dette.
Makkapakka og gjengen Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Hvordan går det med deg? Huff, tenker på dere...
jordbær mathilda Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2009 Det går ikke så bra...hun går rundt og rundt og ingenting hjelper;( Mamma...hjelp meg da,sier hun. Har kjempe vondt av henne,stakkars jenta mi! Tusen takk for omtanken..
kanskje, kanskje ikke... ;-) Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Jeg hadde tatt henne med på legevakten, jeg........ kan jo feks være blindtarmen....... Får ikke vondt i samme området som ved gallestein, da, men... Jeg har hatt gallestein og det var helt jæ.... Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt legevakten og gitt dem en ny oppdatering.... og så hadde jeg evt reist dit...
jordbær mathilda Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2009 Ja det går vel mot en ny telefon.. Men er selvfølgelig alene med tre unger her,så det hadde vært best og ungå den turen! Mest sansynelig er det kolikk smerter,og det for man jo ikke gjort noe med uansett;(
jordbær mathilda Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 26. januar 2009 En liten oppdatering på jenta mi! Hun sovnet i natt ved 2-tiden,våknet nå.Fremdeles vondt sier hun men smertene er ikke like intense. Er litt blek om "nebbet",men det kan skyldes litt lite søvn! Ser an utover dagen,hvis smertene kommer tilbake som i går kveld reiser vi til legen!
Miss Dynamite Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 jeg begynte m slike smerter når j var 11.... ingen trodde det var gallestein så ingen sjekket ordentli... smerten ble "borte" en periode, mn kom for fullt tilbake når j var 18. først DA forsto de hva alt var.. stå på ditt.. det kan skje... j hadde ikke hvit avføring osv som kan være tegn... opererte vekk galleblæra,mn den dag idag (22) har jj sterke smerter HVER dag etter mat.... og ingen finner d ut masse lykke til
jordbær mathilda Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 26. januar 2009 Det er vanskelig med magesmerter,det kan jo være så mangt! Tar selvfølgelig dette på alvor,og reiser til legen hvis det blir værre igjen utover dagen. Nå går det så mye omgangssyken i forskjellige varianter,så det kan bare være det. Syntes det er litt "skummelt" når smertene sitter så høyt oppe på magen og ingen oppkast,kvalme. Hun vil ikke ha mat ennå,og urinen luktet litt stramt.
Løven,fisken og vekten Skrevet 26. januar 2009 #12 Skrevet 26. januar 2009 Åssen går det med jenta di??Håper hun blir bra igjen snart...stakkars jenta Har ikke noen tips til deg...men hvis jenta di har drukket lite kan det være derfor urinen hennes lukter stramt
temine Skrevet 26. januar 2009 #13 Skrevet 26. januar 2009 Om smertene tar seg opp igjen, ta med en urinprøve og reis til legevakta. Kan være gallestein, blindtarm, nyrebekkenbetennelse, luftsmerter osv osv. Vanskelig å avgjøre. God bedring!
jordbær mathilda Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 26. januar 2009 Går litt bedre her nå.. Drikker litt cola og fått i seg litt potetgull,ligger på sofaen og ser på tv! Er fremdeles blek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå