Leon+Ava Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har valgt å si opp jobben fordi jeg har fått et bedre tilbud med mindre timer og mere lønn, samt at det ikke er sesongarbeid men hele tiden. I kontrakten min står det: Prøvetid: 3mnd med 14 dagersoppsigelsetid ihht arbeidsmiljøloven Oppsigelsetid: Gjensidig oppsigelsesfrist på 1 mnd etter endt prøvetid, gjelende fra den første i mnd etter at oppsigelsen er levert. Etter det jeg har forstått har jeg 14dagers oppsigelsetid etter at jeg har levert oppsigelsen, men jobben sier at det gjelder fra den første i mnd. Men jeg ble ansatt den 12 januar så jeg er fortsatt i prøvetiden som er på 3 mnd. Har jeg rett eller må jeg jobbe fra til 14 februar? Begynner i den andre jobben i uke 7.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Hvis ikke jeg totalt har misforstått så gjelder oppsigelsesfristen i prøveperioden fra den dagen man leverer oppsigelsen, man trenger ikke vente til den 1. i påfølgende mnd (men jeg er ikke helt sikker). Dvs at du tidligst slutter i nåværende jobb 9. februar, og senest 14. februar.
*ling Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 Når du sier opp i prøvetiden, gjelder oppsigelsen fra den dagen du sier opp. Det er bare hvis du sier opp etter prøvetiden at en regner oppsigelsesperioden fra måneden etter. Lykke til med ny jobb! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå