babymaker skal ha en jente til Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg kjenner lite liv i magen min og gjørde det sist jeg gikk gravid også. Nå rjeg var på UL tidligere i uka sa legen at jeg hadde morkaka i forkant.. og at det er derfor jeg ikke kjenner så mye. var jo så mye bekymret sist. rart ingen fortalte meg det forrige gang.. Litt trist er det jo syns jeg da. Ser jo på ul at det er masse masse liv men... Noen fler som har det sånn og syns det er vanskelig?
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 26. januar 2009 #3 Skrevet 26. januar 2009 hvor mange uker er du? Jeg har også morkaka forran og det tok noen uker fra mitt første spark til jeg kjente det tydelig hver dag. Nå kjenner jeg hele tiden men er 34 uker da:)
trollmor:) Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Hei, ja, jeg har hatt det sånn. I mitt første svangerskap lå morkaka bak, og jeg kjente mye liv og røre både tidlig og ikke minst stadig vekk. Jenta vår ble akkurat like aktiv da hun kom kan du si. I svangerskap to var jeg syk av bekymring fordi jeg kjente så lite. det viste seg at morkaka så foran, samt at det var en lite aktiv gutt der inne. Det var rett og slett fælt å kjenne så lite, det må jeg si, men det hjalp da jeg gikk forklaringen. Det var faktisk såpass vanskelig for meg, at jeg fikk ekstra ul. Nå kjenner jeg ikke all verden denne tredje gangen heller:( Skal på UL neste uke (da 18 uker), og er spent på hvordan morkaka ligger. Men er i alle fall ikke like nervøs denne gangen. Lykke til!
babymaker skal ha en jente til Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2009 Jeg er 16 uker nå. kjente bittelitt i uke 12 også har det roet seg veldig veldig.. Har hatt 2 ultralyder pga ekstra opfølging og begge gangene har det vært masse masse aktivitet inni magen min.. men jeg kjenner ikke noe. I første svangerskap fikk jeg ikke vite at morkaka lå forran så jeg var jo gal av bekymring!! Hadde det helt ille. Gikk til anskaffelse av en baby watcher! Skulle så gjærne ønske og være gravid og få kjenne babyen ordentlig!
Lillesnuppa ♀ <3 Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Hei Jeg har også morkaka foran, og kjente lite bevegelse den første tiden. Jeg kunne kjenne bittelitt i uke 14, men da bare hvis jeg lå på venstresiden, for da sparket nurket opp til siden for morkaken. Så ble det ikke så mye bevegelser en periode. Ble litt lettet da jeg på UL fikk bekreftet at morkaka lå foran, slik at den dempet bevegelsene. Tror det gikk en liten stund til etter UL, kanskje uke 20-21 før jeg igjen begynte å kjenne bevegelser, og nå kjenner jeg det hver dag. Innimellom ganske mye også synes jeg, så det er nok en aktiv liten krabat :-) (Er i uke 25). Vet ikke om det er noen trøst, men jeg tenkte i allefall at babyen blir jo sterkere og sterkere etter hvert, og vil sparke hardere, slik at bevegelsene vil kjennes mer etter hvert også. Hilsen meg :-)
ghjghj Skrevet 27. januar 2009 #7 Skrevet 27. januar 2009 da jeg var gravid kjente jeg barenoen få spark om kvelden når jeg skulle legge meg. Fikk uansett en frisk og fin jente, rolig også som baby=)
babymaker skal ha en jente til Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2009 Er ingen ting i veien med jenta mi heller selv om jeg ikke kjente om trent noe som helst. kjente aldri spark fra henne men kunne kjenne en slags glidning liksom.. akkurat som hun dro hånda si over magen på bare på innsiden. SÅ jeg er ikke like engstelig denne gangen.. Syns bare det er litt trist.. føler liksom at jeg ikke får den "kontakten" med babyen mange andre kan få,,, Kjente nok noen hver dag sist jeg også men det var så lite og jeg var så fokusert på det. Den gangen viste jeg jo ikke at morkaka lå forran heller.. men det gjør jeg jo nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå