Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har en gammel "venninne" som ikke tar hintet.... En gammel klassevenninne har gått hjemme med barn samtidig som meg. Dette har ganske så tilfeldig ført til at vi møttes for en liten trilletur sammen, eller en raskt kaffekopp på en lokal cafè. Vi er svært forskjellige - noe jeg visste fra året vi gikk i samme klasse. Vi hadde da ingen kontakt, men tenkte som så at man kan da ikke få for mange venner. Men joda...man kan få for mange. Denne "venninnen" ringer meg flere ganger i uken. Hun ser bare ikke hvor forskjellige vi er. Jeg kan være sammen med personer av ulik bakgrunn, men når vi to samles blir det bare en lang pinlig taushet. Jeg har kjent denne kvinnen i årevis - men ser henne aldri smile. Hun forteller aldri noe morsomt. Vil bare diskutere verdensproblemer og kunst (ikke at det er noe galt, men det understreker bare hvor ulike vi er). Hun ser bare ikke hvor ulike vi er. Det føles (uten å virke innbilsk) som om hun selv synst at hun lever et svært kjedelig liv - og bare vil høre hva jeg gjør om dagene. Hun spør og spør om de rareste ting. Så over til problemet. Hvordan få henne til å forstå at jeg ikke ønsker mer kontakt? Hun ringer hele tiden. I begynnelsen fant jeg på div unnskyldninger. Men nå orker jeg ta telefonen mer. Hun vil gjøre alt sammen med meg - hele tiden. Nå har jeg unngått henne i flere mnd. Men hun ringer fortsatt. Skal jeg bare unngå henne og håpe at hun tar hintet? Noen gode ideer? Ellers legger jeg til at jeg føler nesten at hun forfølger meg. Ikke i praksis da, men hun henger over meg hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Kanskje hun ikke har noen? Er enig med deg at det kan bli for mye, men koster det deg så mye å treffe henne en gang i blant? Så kan du heller jobbe med å få henne til å forstå at det ikke passer så ofte. Kanskje en gang i måneden? Det er ikke mye, men for henne kan det være kjempeverdifullt...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Er det ikke litt barnslig å bare unngå henne å håpe hun tar hintet? Er da mye bedre å bare fortelle det som det er. Blir litt sånn fjortiss kjærlighetforhold "jeg kan ikke si opp, fordi da blir h*n så såret , det er så pinelig å vanskelig å såre noen, så da er det mye bedre å overse personen, til den personen slår opp med meg." For det er ikke mye kjipere å bare bli behandlet som luft, enn å få sannheten.....
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Takk for svar! Joda, jeg kunne møtte henne bare fordi det gleder henne. Problemet er at hun alltid vil ha våre familier med. Minn mann nekter- han har ingenting til felles med henne eller hennes samboer. Så hun ringer å maser om at jeg må mase mer på min mann for vi bare måååå møtes alle sammen. Da blir det bare en ond sirkel. Kunne også sagt noe à la...vi kan ikke møtes mer....selv om det blir rart for meg. Satser på at dette bare forsvinner av seg selv jeg. Så feig er jeg. H.I.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 så du ønsker ikke råd, du ville bare at folk skulle være enig med deg.... Da skal ikke jeg kaste bort tiden min på å skrive noe råd heller.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Så feig hadde nok jeg også vært Til slutt vil nok vennskapet fade ut til ingenting, med noen tar det bare lengere tid!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Vil ha en idè på hvordan bli kvitt henne jeg. Har til nå fått et "hold ut" og et "så barnslig du er". Man trenger ikke å være enig med meg i det hele tatt. Synd du ikke klarte å tenke dette selv. H.I.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Takk for svar! Får ta tiden til hjelp ja. Hadde bare vært fint om noen har vært i mine sko en gang.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 Men du har jo bestemt deg for at du ikke skal gjøre noe, at du bare skal overse henne. Du sier du er for feig til å gjøre noe annet. Da vil du ikke ha råd da, du vil at folk skal være enig.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #10 Skrevet 25. januar 2009 Mange har nok vært i dine sko. Det er aldri lett å droppe "venner", for man føler seg jo slem... Men samtidig hadde jeg ikke ønsket å omgås noen som ikke hadde lyst til å være med meg... Første nn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå