Gå til innhold

Huff av meg,er helt rådvill her;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mellomste datter på 9 år har fryktelig vondt i magen.Hun er ikke kvalm sier hun,bare intense smerter i magen som ikke gir seg.

Hun gråter og er helt fortvilet,og det blir jeg også...for jeg vat virkelig hvordan jeg skal hjelpe henne.

Noen råd om hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring legevakta, ville jeg gjort. kan jo være blindtarmen.

Skrevet

Har hun så store smerter at hun bare gråter ville jeg nå ringt legen.. !

Skrevet

Hvor i magen har hun vondt? Har hun feber? Ville nok ringt legevakta. Jenta mi fikk blindtarmbetennelse i Tyrkia i fjor, er glad vi tok det såpass på alvor at vi kontaktet lege der nede. Hun var da 10 år.

Skrevet

Hun har ikke feber,og vondten sitter oppe i magen..rett under ribbbeina.

Men sier det liksom er vondt overalt,men mest der.

Skrevet

Hvor lenge har hun hatt vondt da? Ofte starter smerten midt i magen ved blindtarmbetennelse for så å forflytte seg til nedre hø del av magen. Feberen er ofte ikke så veldig høy.

Uansett, når en 9 åring gråter pga magesmerter så ville jeg ringt legen for å konf.

God bedring!

Skrevet

Som oftest er det bare luft, men uansett skal man ikke sjanse, ville ringt å rådført meg med legevakta. Heller en sjekk for mye.. Er sykepleierstudent, og hadde ikke nølt med å dratt mine små på legevakta hvis jeg ikke var helst sikker selv.

Skrevet

vet ikke hvor vanlig det er blandt barn, men gallestein gjør veldig veldig vondt og ligger øverst i magen. Helst litt mot høyre.

Skrevet

Trenger ikke være noe alvorlig, men ring legevakta eller dra ned dit med det samme. Greit å få sjekket ut sånne ting før natta!

Skrevet

Ja tenkte litt gallestein jeg også, men vet ikke om så små barn kan få det?

Er alene hjemme med tre barn i natt,så det er ikke bare å reise til legevakte...men gjør selvfølgelig det hvis jeg må!

Kan jo bare være luftsmarter også,det gjør kjempe vondt det også!

Takker så mye for svar,jenter;)

Skrevet

Det startet foressten ved 21-tiden i kveld,og hun sier nå at hun hadde litt løs avføring ved 19-tiden!Hun sier at hun hadde litt vondt i magen da også,men ikke så vondt som nå.

Skrevet

Kjenner til den der, var alene med 3 barn, mangla lappen, bor ca 25min kjøring i lite trafikk fra sykehuset/legevakta og det var midtvinters da jeg mått "avgåre Kåre" med 3 unger der to var trøtte og revet opp av sengene sine, i taxi, bokserte to stk barneseter i taxien, ei på 2år og ei på 9mnd, og en på 9år....kl 3 på natta... Minsta var så tett at jeg ikke turte anna rett og slett....

Huff....nei...får håpe du slipper å dra unger avgårde nå på sene kvelden og natta...men ring å snakk med dem i det minste.

Skrevet

Har du eple? Prøv å få i henne det og litt vann....mulig hun har omgangsjuka, den kan gi skikkelig magesmerter, koking i tarmene rett og slett kan det kjennes ut som. Ris, kjeks, salt potetgull kan også være ting som du kan få i henne....for å få lufta til å bevege på seg hvis det er det, få henne opp og i bevegelse, så den rører seg, da blir et ofte bedre hvis det er luft.

Skrevet

Begynnende omgangssyke? Hadde det selv for 2 uker siden, og smertene satt der i 1 døgn før jeg fikk diare og oppkast. Prøv med en paracet, hadde drøyet litt med brus pga kullsyre om det er luft.Gi henne en paracet og se om det hjelper. Og du kjenner barnet best, føler du at det er noe alvorlig, ringer du selvfølgelig til lege.

Skrevet

Ringte legevakte nå,skulle i første omgang prøve å gi henne en paracet og se om det lettet litt på smertene.Kontakte dem en gang til hvis ingen bedring etter en times tid!

Takker igjen for masse gode svar!

Skrevet

Jeg ville ringt legevakta! Jeg gikk med slike smerter over tid og det viste seg å være magekatarr.

Men den smerten kom oftest da jeg hadde spist, og gjerne sterk mat.

Ring legevakta, der kan du få råd i det minste.

Skrevet

Har som sagt snakket med legevakten,prøver en parcet i første omgang.

Jeg har hatt magekattarr selv,og det er kjempe vondt!

Skulle kontakte enten de i natt eller fastlegen i morgen hvis det fremdeles var smerter.

Huff føler jeg snart er på fornavn med legevakta,er det ikke det ene så er det det andre!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...