Gå til innhold

hvordan hadde du reagert om din søsken tok..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ett navn til sitt barn du ALLTID har tenkt at ditt barn skal hete men har ikke fått sjangsen enda pga at du ikke har fått det kjønnet navnet passer til? skal man si noe eller bare svelge den uansett hvor sur den er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det blir for dumt å tvi seg et navn, første mann til mølla sier nå jeg. ;o)

Skrevet

Foreldre står fritt til å velge det navnet de selv vil ha, andre kan ikke reservere navn, det blir for dumt.

Skrevet

Hvis det er et navn du har snakket mye om at et fremtidig barn skal hete så synes jeg det er rart at søsken velger det. Må tilstå at jeg hadde blitt både sjokert og skuffet hvis søsteren min tok navnet hun viste betydde mye for meg.

Skrevet

Hvis jeg hadde gått i alle år og sagt at "hvis jeg får en datter skal hun hete Tallulah", hadde jeg faktisk blitt litt sur om broren min uten videre annonserte at datteren han venter skal hete Tallulah. Men jeg ville nok ikke sagt til ham at jeg var sur fordi de hadde tatt "mitt navn".

(Tallulah er bare et, svært hypotetisk, eksempel her).

Skrevet

En eier ikke navn, men en bryr jo seg selvsagt om søsken sine følelser. Jeg hadde følt meg superteit om jeg tok favoritt navnet til ett av mine søsken. En ting er familienavn eller navn som begge alltid har likt. To av mine søstre likte samme navnet, og de ble enige om at første kvinne med en jentebaby hadde førsterett. En vet jo aldri om en får rett kjønn. Jeg har alltid sagt at om jeg får en jente skal hun hete ...... Alle vet det i hele familien, og det er heller ikke et populært navn. Hadde noen absoulutt ville brukt navnet så hadde de helt sikkert sagt ifra til meg på forhånd og ikke latet som om: Oooops det var en tilfeldighet gitt.

Skrevet

Visste søsteren om det i første omgang?

det er jo så mange navn ute der at jeg hadde ikke brydd meg, hadde bare tenkt at nå kan jeg se om jeg finner et jeg liker ENDA bedre!

Var i samme situasjon selv, men omvendt.

Min søster har 3 barn, og skal sansynligvis ikke ha flere.

Men har alltid ønsket et spesielt navn om hun fikk jente, et navn jeg også kunne tenkt meg.

Etter to gutter fikk hun en jente, men hun fikk til slutt etter mye o og men et annet navn, men ikke fordi jeg ville ha det, jeg pusjet på for at hun skulle hete nettopp det som vi begge ville ha.

Så ble jeg gravid på ny, hadde en gutt fra før.. Det viste seg at de ble gutt igjen, hadde det ikke blitt det hadde jeg tatt navnet. Selvom hun har sagt om hun får en attpåklatt om mange år og det blir en jente så skal hun ha det navnet.

Hun hadde sin sjanse, men tok den ikke.

To long to read!!!!!

Skrevet

Jeg har iallefall ikke noe å "frykte" på den kanten.

Jeg har 3 søsken på 11, 9 og 7 år..

Gutta på 11 og 7 tviler jeg sterkt på driver å tenke på babynavn...de er vel i jentelus-fasen fremdeles tenker jeg..

Søstera mi på 9 erklærte for par år siden at hun ikke skulle gifte seg eller å få barn da hun skulle bli blomsterjente når hun ble stor og de hadde ikke tid til sånnt... Har enda ikke hørt om hun har noe endringer i de planene..

Skrevet

Vi tok favorittnavnet til broren min og kona hans da vi fikk nummer to. Men vi visste det heldigvis ikke. De sa ikke noe før etter dåpen:o) Det synes jeg egentlig er helt greit. Det hadde blitt for dumt om vi hadde valgt et annet navn. Det er jo ikke sikkert de får en gutt engang.

Skrevet

Det er nettopp derfor jeg aldri sier navn jeg har på lista mi til noen, ikke familie heller.... =)) For hvis noen vil ha det navnet, så kan jeg ikke si etterpå at jeg skulle hatt det =))

Skrevet

da vi fortalte navnet vi har valgt til lille i magen sa bror min at det har de tenkt å kalle babyen engang når de får baby også. Vi visste altså ikke at alle ville ha samme navn. Nå ble det jo slik at vi fikk barn først, bestemte oss for det navnet (skal kalles opp etter min manns bestefar) og føler ikke at vi tar noe navn eller lager splid. det ble nå engang sånn :) hadde ikke blitt sur om de fikk baby før oss og hadde tatt navnet heller da.

Skrevet

Skjerpings altså. Selv om du har tenkt på et navn så er det ikke ditt. DET blir jo helt latterlig!

Skrevet

Jeg synes ikke det du sier blir for dumt, jeg. Om du har sagt helt fra du var liten at du ønsker å kalle en fremtidig datter f.eks Elisabeth og søsknet ditt har visst dette lenge, synes jeg det er teit å "rappe" navnet.

Om søsknet ditt ikke visste det var ditt favorittnavn, blir det jo noe helt annet.

Skrevet

som sagt over her, synes jeg og det blir for dumt å reservere navn. MEN om jeg hadde sagt til min søster at jeg forguder det navnet, og hun lenge har visst det, at jeg ville at barnet mitt skulle hete det, da hadde jeg blitt skuffet ja!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...