Gå til innhold

Spm angående sylmelkding...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid igjen, og er 50% sykmeldt pga bekkenløsning.

I fjor sparte jeg 2 uker ferie til i år, og disse må jeg nå ta ut før jeg går ut i ny perm. (har nettopp startet i jobb etter permisjon)

Men hvordan arter dette seg i og med at jeg bare jobber halvt?

Blir det 2 uker i ett strekk, eller 10 dager og dermed 4 uker?

Håper noen skjønner spm, litt vanskelig å forklare merket jeg, hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det skulle stå sykmelding...

Skrevet

jeg fikk ikke ta ut ferie da jeg var 50% sm jeg... Men kan du ikke ta 2 uker ferie rett før du skal gå ut i permisjon da?

Skrevet

Nå er det slik at vi ikke har bhg-plass til minsten enda, og pappan er nettopp ferdig med sin permisjon.

Så det var mest praktisk å ta de ukene nå.

Men så begynte vi å tenke på om det var rett å ta 2 uker ferie når jeg egentlig bare skulle ha jobbet 1 av de ukene...

Skjønner..?

Skrevet

Når du er delvis sykmeldt kan du ta ut ferie, men da er du ikke sykmeldt lenger, men har ferie...dvs du "fryser" sykmeldingen i 2 uker. Du kan ikke plukke enkeltdager de dagene du skulle ha jobbet. Du må selvsagt informere arb.giver og krysse av på sistesiden på sykmeldingen datoene for når du tar ferie.

Skrevet

det kan jeg skjønne ja :)

Skrevet

Du trenger vel ikke å ta ut de ferieukene før du går ut i perm vel? å...så det nå....mer praktisk ja...uansett om du er sykemeldt 50 % går det på samme uker som om du jobbet fullt....du må skrive på sykemeldingen din bare at du avvikler ferie...da er det jobben som betaler deg de to ukene...og ikke Nav

Skrevet

Takk for svar, da fikk jeg vite det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...