Gå til innhold

Noen råd i forbindelse med halsbrann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg hatt så mye halsbrann. Har ikke vært plaget av det før. Er nå i uke 23. Kommer og går hele tiden og ser liksom ikke noen sammenheng med hva jeg spiser og når det kommer. Er utrolig plagsomt. Har hørt at det er veldig vanlig når man er gravid, men vet ikke hvorfor eller hva jeg kan gjøre med det. Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lovehearts skal visst funke, hvertfall for noen har jeg hørt. Du kan jo prøve det..

Skrevet

På apoteket får du kjlpt noen sånne tyggetabl som heite Gaviscon eller noe lignende. eg syns dei har vore heilt fantastiske, ikkje noe vond smak heller. lovehearts funker og, men syns dei andre har bedre effekt. Trur man kan få som blandes i vann og, men eg syns dei er greie å tygge på for da kan man ta uansett tid og sted etter behov

Skrevet

Jeg tar også Gaviscon, men i mixtur. Jeg har vært plaget med mye kvalme og syntes det var kvalmende å tygge på de tablettene i et halvt minutt. Men har en svigerinne som sverger til tablettene! Funker bra. Når jeg er ute på jobb ol. tar jeg en loveharts dersom det kommer, tar bort det værste med en gang!

Skrevet

Får halsbrann etter jeg har spist litt krydret mat(noe jeg spiste hele tiden før, så litt uvant dette).. Syns det hjelper å drikke noen glass med melk jeg.. Har ikke prøvd lovehearts, tror ikke jeg bør få en unnskyldning til å spise det :)

Skrevet

Hei

Halsbrann kommer av at lukkemuskelen mellom spiserør og magesekk blir "slappere" under graviditet. Det fører til at maten/syren i magesekken lettere kommer opp i spiserøret igjen. Det er noen tips for å unngå å få det, men det er ikke lett å slippe unna.

- unngå å spise de siste 3-4 timene før du legger deg.

- unngå å legge deg på sofaen ol rett etter et måltid.

- unngå kaffe/te

- unngå fet og røkt mat

(dette har jeg fra en av mine svangerskapsbøker)

Jeg har prøvd en laang liste med "kjerringråd" mot halsbrann. Du kan få vite hva jeg har prøvd, og så prøve de ut.

- Melk: hjelper en periode synes jeg

- Loveharts: hjelper der og da, men må spise en del av dem

- Mandler: skal ifølge min jordmor hjelpe, men jeg hadde ingen effekt

- Gaviscon: De hjelper en god stund

- Pepsi Max: Jeg fant ut at det hjalp ved en tilfeldighet. Fikk så lyst på et glass brus da jeg hadde halsbrann, og jammen funket det ikke! Men har ikke prøvd det igjen, så vet ikke om det var en tilfeldighet...

Lykke til, håper du finner noe som hjelper.

Jeg har vært sånn i 6 mnd nå, så jeg regner med å gå sånn å "gulpe" i 3 mnd til også....

Skrevet

Gullerøtter hjelper!!! har altid masse gullerøtter i kjøleskapet, leste en plass om noe med fiber-innholdet som hjalp mot halsbrann, prøvde og det virker som bare det, ellers skal de droipsene som heter "kongen av danmark" hjelpe ganske bra... :)

Håper du får orden på det, en forferdelig ting å gå rundt med!

MVH

Skrevet

* Nyco (pulver som blandes i vann, holder med et halvt glass, fås kjøpt på vanlig matbutikk)

* LINK (tyggetabletter, kjøpes på apoteket)

Skrevet

Har fått bekreftet at pepsi max hjelper :)

Virket like bra i dag som forrige gang da jeg fant det ut ved en tilfeldighet.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips jenter. Nå er det bare å gå til innkjøp av gulerøtter , lovehearts , Pepsi Max, Kongen av Danmark + + Noe må jo funke på meg også :o)

Skrevet

En ting til som kan være lurt å huske på er at når du legger deg ned, at du ligger på venstre siden. Lukkemuskelen i magesekken ligger til høyre, dermed "skvulper det ikke over" så lett når du ligger på venstre siden. Funker godt på meg.

I tillegg funker også Pepsi Max/Cola og Link.

Lykke til, halsbrann er pyton!

Skrevet

Her går det også i mye halsbrann...er i uke 25 og hatt det siden jul...!

For meg funker samarin eller nyco bra...men er det kraftig halsbrann må jeg kanskje ta et glass til etter litt!!

Er det bare litt halsbrann funker det med et glass melk...!!

Hadde litt halsbrann i går og kjøpte lovehearts...hjalp litt akkurat der og da men kom tilbake fort!!

Ble anbefalt gaviscon tyggetabletter men fy f..n for en smak!!Jeg sleit skikkelig med å tygge de og de blir det leeenge til neste gang jeg prøver!!Men det verste var at de funka da....så er man desperatnok så får man vel ned det meste;)

Jeg får halsbrann av sterk mat....tomatsuppe,pizzasaus,tacosaus osv...!Og av myye sjokolade!

Skrevet

Oj, følte meg litt truffet når du nevnte sjokolade... Går mye i sjokolade her om dagen. Får sykt lyst på sjokolade etter jeg har spist, har blitt skikkelig skokomums, he he. Kom ikke på at det kanskje kan være en grunn til halsbrannen ?! Lærer stadig ;o)

Skrevet

jeg har mye halsbrann,og da funker et glass pespi max godt!

Skrevet

Se mitt innlegg på siden, jeg ble kvitt det etter 2 behandlinger hos kiropraktor!! Kan anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Jøss, kan kiropraktor gjøre noe med d?? Vet ikke om jeg synes d er så alvorlig at jeg vil gå til kiropraktor. Er egentlig mest kjipt pga det er ubehagelig og plagsomt. Er "litt" dyrere med behandling hos kiropraktor enn lovehearts, he he.... Skal nok klare å leve med d. Men så flott at du er kvitt d og takk for rådet likevel. Heldiggrisen!!!

Skrevet

Med forrige spiste jeg is , båtis og sandwich is gikk det mye av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...