Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Hva trenger jeg av tøy og utstyr? Hva trenger jeg ekstra av? Har virkelig ingen aning.... Kan dere fortelle litt omåssen det er de første dagene med tilvenning osv?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Vi har ikke kommet så langt selv enda, men jeg har jobbet i bhg, så kan prøve å hjelpe deg, selv om det var 3.6.års avd. Ekstra skiftt er lurt å ha, undertøy, sokker, bukse, genser, strømpebukse, osv. Så skifter du ut etter behov og årstid. Ekstra votter er et must, ekstra lue kan også være veldig lurt. Nå spørs det også litt på plassen i bhg, hva de har plas til der. Der jeg jobet fikk vi ofte besøk aav de som skulle begynne der, koselig å møte de ansikt til ansikt også. Ring og hør om ikke dere kan stikke innom en tid det passer for dem, så kan de svare på det du lurer på. Lykke til! =)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 hei! mitt råd er å ikke hamstre før barnet ditt starter. se heller an behovet etterhvert:) MEN det jeg ville ha tatt med på denne årstiden er: to skift av inneklær. (som str.bukse, bukse,genser event body, sokker truse. seff. ikke hvis bleiebarn.) av uteklær hadde jeg tatt med en dress og gode ullklær. to par votter, ei lue, gode vintersko. event. et par slusher eller et par ekstra sko. hvor gammel er barnet ditt? er det bleiebarn tar du med en bleiepakke som du har liggende. jeg regner med du får god informasjon om hva du skal ha med etterhvert:) første dagen trenger man ikke så mye. slik gjør vi det der jeg jobber: 1. dag: foreldrene er med hele dagen. barn og foreldre får treffe primærkontakten hvis de bruker det, eller ped.leder.(somregel begge). da er dere i bhg noen timer for å se dere litt rundt og bli kjent med de voksne og barnet skal få treffe de andre barna. denne dagen får du som regek mye informasjon. SPØR HVIS DU LURER PÅ NOE!! 2. dag: hvis barne og voksen synes dette er greit kan du som forelder trekke deg litt tilbake. en kaffe på pauserommet eller noe etterhvert som dere ser at barnet er trygg. noen trenger også denne dagen foreldrene hele dagen, da får de selvfølgelig det:) bruker dagen til å bli kjent både ute og inne. er ofte over et måltid. 3. dag: veldig forskjellig fra barn til barn. men de fleste er nå klare for at foreldrene tar seg en liten tur bort fra bhg. denne dagen er man ofte ikke hele dagen i bhg, men kanskje et par timer mer enn de to første dagene. kanskje barnet sover i bhg denne dagen hvis det gjør det til vanlig. håper du ble litt klokere. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå