Gå til innhold

Noen som vet? Ang. rett til sykepenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært sykemeldt ett år, mister man jo retten til sykepenger (sykemelding) for en periode. Er det noen som vet om dette også gjelder egenmelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke hel sikker på om jeg skjønner riktig, men du kan ikke bruke egenmeld i et helt år...

Men hvis du tenker på om du mister retten til egenmeld når du har brukt opp dagene dine så er det riktig, da må du få sykemeld, eller perm. u/lønn

Skrevet

Jeg var sykemeldt i nesten ett år etter mammapermisjonen, pga bekkenplager, men begynte å jobbe igjen i desember. Men ettersom jeg har vært sykemeldt så lenge, mister jeg retten til sykemelding (i tre måneder, tror jeg). Det jeg lurer på, er om dette også gjelder retten til egenmelding.

Hilsen influensasyk...

Skrevet

Jeg skal ikke si sikkert, men tror at det kun er de "vanlige" 16 dagene som gjelder før man kan benytte egenmelding.

Skrevet

Vi hadde nettopp om det på jobbem, og kan ikke huske det var noe spesielle regler etter hvor lenge man har vært sykemeldt.

God bedring:)

Skrevet

Hvis du er tilbake i din fulle stilling har du rett til å bruke egenmelding og du kan være sykmeldt i 16 dager (arbeidsgiverperioden). Det går 6 måneder fra du er friskmeldt til du har sykepengerettigheter.

Hvis du hadde gått til maks dato, begynt å jobbe 50 % og hatt 50 % rehabiliteringspenger, kunne du ikke brukt egenmelding eller sykmelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...