Gå til innhold

permisjon av bhg plss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at en kan søke om permisjon av barnehageplass en får.... Hele eller deler av plassen.. Er det tilfellet?

Jeg kunne kanskje tenke meg å være hjemme noen mnd etter permisjonstiden, men vil jo søke om bhgplass nå og oppstart i aug, siden jeg ikke er sikker på om jeg kan ta meg noen mnd med ulønnet permisjon...

Om jeg da får bhgplass fra aug, kan jeg da søke om utsettelse? Hvor lenge kan en utsette plassen?

Annet viktig en burde vite ang dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må betale selv om du ikke benytter plassen.

Skrevet

Enkelte kommuner/bhg kan gi permisjon fra bhgplass.

Om du kan få det i ditt tilfelle vet jeg ikke. Men jeg vet om flere som har søkt permisjon til eldste når de har fått flere barn og likevell skal gå hjemme i perm.

Jeg vil tro det er vanskelig å få perm fra august og "bare" et par mnd. Bhg`en må jo få inntektene sine. Da kan de ikke gi plassen din til noen andre for bare et par mnd. Alle som får plass har fått plassen til barnet starter på skolen. Så det er helt enten eller.

Søker du perm til neste opptak (enkelte bhg - spes private- har også opptak i januar!) er det nok enklere å få det innvilget.

Takker du ja til plassen, betaler men venter med å la barnet starte er det en annen sak. Det er ikke oppmøteplikt i en bhg.

Selv om enkelte overraskende nok har trodd det hos oss.

Skal barnet ha en dag fri er det bare å gi bhg beskjed om det ;) Helt enkelt!

Skrevet

hmm, jaha....

det var dette jeg var usikker på siden jeg har hørt annet også..

andre som vet??

Skrevet

ok, takk for svar!

Så en burde da høre med den enkelte kommune...

Men når er opptak/søkefrist for januaroppstart?

Skrevet

Det er ikke noen søknadsfrist for januar-oppstart. Opptaket froegår i februar/mars med oppstart i august. Dersom det blir ledige plasser er det som regel fortløpende opptak, dvs at du kan få plassen etter barn som slutter midt i året. eller derosm barnahegen har supplerende opptak, utvider etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...