anita21 Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har en litt frustrert samboer her hjemme,som støtt maser på meg om jeg har pakket "bagen"! men kommer likssom ikke helt på hva jeg burde ha med..noen forslag på hva som er lurt å ha med?
Bic&Bac Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Toalettsaker (tannbørste, tannkrem, håndkrem, lypsyl, deo, ansiktskrem, sjampo, dusjsåpe, body lotion, evt medisiner du tar, evt. kontaktlinser/linseutstyr) Slippers e.l. 2-3 gode bukser 2-3 gode gensere Minst ett sett tøy til babyen, til hjemreise Mobillader Kamera og lader (fulladet, tomt minnekort) Ammebh Ammeinnlegg Noen store, gode truser Sokker
kommer nr3? Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 noen tips bortsett fra klær er: -mobillader -slippers til å dusje i (eller er det bare meg?!) -kamera (dette må lades og tømmes på forhånd ))) ) -bind... -kanskje ei notatbok som du kan skrive litt i? f.eks hva du får av gaver og av hvem....kan jo være vanskelig å huske,hvis det kommer en gjeng tanter og venner osv..hehe (ammetåke?) noen få tips
kommer nr3? Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 vi la det visst ut likt vi Bic&Bac...mange like tips,men godt å vite at man tenker likt av hva man trenger..! hehe
FruMamma med nr 2 Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Til babyen får du låne det meste på sykehuset, men jeg har uansett pakka ned egne klær. Er litt triveligere det, spesielt hvis man får besøk. Ellers lue og uteklær til babyen til dere skal hjem. Til deg selv: - Innesko - Pysj/morgenkåpe(ikke sikkert du får enerom) - Kamera - Gode, lette klær som joggebukse, t skjorter, hettejakke + sokker - ammebh + innlegg - store truser + bind - Shampo, dusjsåpe, evt sminke - Lipsyl - Et tips her inne var å ta med mammaklær å bruke de i starten da magen ikke forsvinner med det første og de er behagelige på. Det har jeg pakket ned. - Hvis du ikke bor langt fra sykehuset, kan jo barnefaren ta med ting du kommer på etterhvert. - Bok/andre hobbyting - mobil + lader Ja, det var dette jeg kom på akkurat nå
FruMamma med nr 2 Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Et tips til er faktisk å ha bagen klar...det hadde ikke jeg første gangen og jeg kunne nesten ikke bruke noe av de klærne jeg hadde med meg. Alt gikk så fort og måtte bare raske med meg noe. Min mann måtte hente klær fortløpende som han var hjemme. Vi bodde ikke langt fra sykehuset så det gikk greit da.
Bic&Bac Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Hehe, ja. Jeg hadde med bind forrige gang, men brukte ikke av de, kun sykehuset sine. Derfor tipsa ikke jeg om det
Prins&Prinsessa Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Hehe... er det ikke litt gøy at han engasjerer seg da? Jeg tar satse på å få dra hjem raskt, om ikke bor vi bare 20min i bil fra sykehuset. Så trenger jeg mer får gubben kjøre å hente Har værtfall med: 2 gode,mørke joggebukser (ikke godt med stramme som blir ubehagelig oppi der rett etter fødselen. Så de henger litt. Gjorde den feilen sist og tok mede en som var fin og mørk, men AAALT for stram.) to singletter som er lette og amme i en tynn svart jakke til å ha over singlettene en sort amme genser til hjemreisen en colage jakke som er god å ha. 4 store gode truser som er plass til store bind i. 1pr sokker 2 amme-bher (kan jo fort bli søl) 1pr sokker til sambo 1ren t-skjorte til sambo amme skjell (var veldig ømm sist og savnet de da) reise hjem klær til babyen toalettmappe med: litt sminke (blir neppe og bruke den håndkrem krem til ellers på kroppen sjampo og balsam nesespray salve for såre bryster deodorant hårskum hårbørste hårføner (både til håret og sårt undelivet) hårstrikk lypsyl kamera med lader mobil til oss begge med ladere papirene sportsdrikk sjokolade Ellers har jeg vel ikke med mer. (selv om det er litt mye kanskje. Men får kjøpe om jeg vil lese (noe jeg tviler VELDIG sterkt på siden jeg akter å gå hjemme så lenge som mulig. Og etter fødselen er jeg nok for sliten til det
anita21 Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2009 TUSEN TAKK TIL DERE ALLE!! kjempe flott med så mye info! nå har jeg litt mer å gå ut ifra...har bare noen få uker igjen..så er sikkert greit å ordne den på forhånd=) Lykke til alle sammen
BABY-JENTE Skrevet 25. januar 2009 #10 Skrevet 25. januar 2009 Dere trenger ikke å ha med bind. Men jeg vil virkelig anbefale å ha med sminke. Da føler dere mye freshere etterpå. etter at jeg hadde født måtte jeg ha ett sykehusbleiebind og et stort sykehusbind oppå hverandre. Man blør en god del etterpå, så vanlige nattbind holder ikke. Husk på at man ikke er like mobil etterpå, så det er ikke så lett å sprette opp av senga og inn på badet og skifte hver time.
FruMamma med nr 2 Skrevet 25. januar 2009 #11 Skrevet 25. januar 2009 Jeg fikk også de megableiene i starten, men måtte ordne meg selv etter dag 1. De så helst at vi hadde med selv, så jeg har pakke ned nattbind.
venterpådeg:-) Skrevet 25. januar 2009 #12 Skrevet 25. januar 2009 Hadde med mykje første gangen...men lærte etterkvart. På sjukehuset brukte eg bind, truser, pysj som dei hadde der. Blør fort igjennom- greit å kunne skifte ubegrensa. Har pakka ned eit sett kle til meg sjølv (til heimreise) og eit sett til babyen (til heimreise). Har pakka lestar, t-skjorte og slippers til pappan, for han kan fort bli litt svett under fødselen.... Bind og bleier får ein det ein treng på sjukehuset(i alle fall der eg skal føde), men eg har kjøpt inn så eg har til etter eg er komen heim. I tillegg har eg sjølvsagt toalettsaker, slippers og kamera. Sist hadde eg ingen ferdigpakka bag- så då var det pappan som måtte pakke.
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #13 Skrevet 26. januar 2009 hehe jeg har begynt å putte noen ting i bag jeg også, men ble veldig nysgjerrig på hva man skal gjøre med føner til underlivet...?
Bic&Bac Skrevet 26. januar 2009 #14 Skrevet 26. januar 2009 De som har med føner, bruker det fordi de synes det er vondt å tørke seg med toalettpapiret som er på sykehuset, hvis de er såre etter fødsel. Jeg hadde med eget toalettpapir, fordi jeg fikk det anbefalt, sist. Men brukte ikke toalettpapiret mitt, og savna ikke føner. Så hver sin lyst
Gjest Skrevet 26. januar 2009 #15 Skrevet 26. januar 2009 takk for bra svar:) jeg så bare ikke for meg føner oppi do lissom.... Forrige gang husker jeg at det var godt å blande en liter grønnsåpe (litt grønnsåpe og resten lunkent vann i litermål) på forhånd før jeg skulle tisse og helle dette på samtidig, så svei det ikke..... Og hehe at den bittelille dusjen med plastkopp skulle brukes til å skylle med skjønte jeg altfor sent..... dumt at ingen sa til meg
NurseBetty Skrevet 26. januar 2009 #16 Skrevet 26. januar 2009 Føner er supereffektivt til å tørke godt i underlivet så stingene gror fort hvis man er sydd. Får liksom tørket godt opp i alle hudfolder uten å gni. (Men man kan jo godt reise seg opp fra doen først da, og ta en rask sveip med papir på forhånd :-) ) Jeg har også pleid å tørke brystene med hårføner når jeg har vært sår. Klem ut en dråpe melk først og sett på behagelig varmluft til brystknoppen er helt tørr. Det tar knekken på sårhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå