Eucerin Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg kvier meg noe helt forferdelig, det er jeg som tvang henne til å begynne. Å nå er hun jo så knyttet til den, men hun er tre og på tide å slutte. Jeg bare ser DE øynene når hun får smokken, helt salig og lykkelig i blikket. Jeg har til og med spurt hun, hva elsker du mest mamma eller smokken? (Hun sier mamma da<3) Men hun får nytt rom til søndag, tenkte hun da skulle slutte samtidig. Noen som har noen gode råd og tips?
3rOK Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Ville jo gitt henne god tid til å forberede det. Vi snakket om det under en sommerferie(2 uker). "At når vi kommer hjem så skal Sabeltann få smokken din". Ved første anledning når vi kom hjem dro vi til Dyreparken og leverte den til Sabeltann. Samlet alle i en pose og hun la de fra seg. Etterpå dro vi til lekebutikken hvor hun fikk velge seg en leke fordi hun hadde slutta med smokk. Når natta kom savnet hun den veldig, men hun ville gjerne ha den nye leken med seg i senga og det fikk hun. Gikk over all forventning. Men er like spent denne gangen. Junior blir 3 år i april, så vi burde jo få en slutt på det. Men han bruker den kun om natta. Har ikke med oss smokk andre steder.Den blir liggende i senga til kvelden. Gruer meg til å ta den fra han må jeg innrømme...
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Storesøster begynte å ta med smokken ned. Jeg sa at hun måtte gå opp med den (fikk kun ha den når hun sov fra hun var 14-15 mnd) En dag ville hun ikke gå opp med den og jeg sa at da måtte jeg ta den! Ja det var greit. Jeg sa at vi skulle kaste den i ovnen og brenne den! Ja det var i orden, så hun heiv den inni og vekk var den. Hun gråt litt samme kveld, og spurte etter den kvelden etterpå. Senere har vi aldri hørt snakk om at hun vil ha smokken. Hun var ikke 3 år enda, men hun var vel 2 1/2 godt eller noe. Husker ikke helt!
Mille** Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Vi kuttet ut dagsutten når hun var 2 år, var en del sutring de første par dagene, men det gikk bedre enn forventet. Ville jo ikke at hun skulle få smokkebitt heller da. Kuttet nattsmokken når hun var 2,5, hun var med på å sende den til julenissebabyen. Gikk utrolig mye bedre enn forventet, kun sutring første natta. Mitt beste tips er at når du har bestemt deg for at nå er det nok smokk så må du ikke gi deg på det. Jeg hadde lyst å gi henne tilbake smokken før midnatt første natta, heldigvis besinnet jeg meg. ;o) Vi hadde forresten kjøpt inn en premie som hun skulle få når hun hadde sluttet.
........... Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Her sendte vi suttene til de små baby`ene i Afrika(!) som ikke hadde sutter... Hun pakket de inn selv,og vi dro på posten å sente pakken. Jenta mi er 2 år og 4mnd..dette ble gjort i forrige uke,og det går kjempe bra! Hun har spurt etter de et par ganger,men det har gått over,ingen mas og grining Etter at vi hadde sendt de var det en liten premie for å markere hvor stor og flink hun var blitt
Piipii Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Tuppa her også, var vledig knyttet til smokken sin, både på dagen og kvelden. "Dagsmokken" leverte hun til kaptein Sabelltann og det var et par dager med litt sutring etter den. spesielt når vi kjørte bil eller hun satt i vogna.Da var hun 2 år og 4 mnd. Så når hun ble 3 var det på tide å slutte med smokken på natten syns vi, så da la hun den i en konvelutt og vi var å leverte den i en stor rød postkasse til julenissebarna;) Alt var bare fryd og gammen helt til hun skulle legge seg. Da var hun helt knust og hun gråt den såreste gråten som du noen gang kan tenke deg. Jeg hadde det sikkert like vondt som henne. Heldigvis så støttet mannen opp og vi var enig om at hun ikke skulle få den. Vi ble enig om at jeg skulle sitte inne hos henne til hun sovnet den kvelden, og da gikk det mye bedre. Natt nr to var hun litt lei seg, men ikke noe gråting og hun ville jeg skulle sitte inne hos henne denne kvelden også. Natt nr tre gikk det kjempe fint hun spurte om jeg kunne sitte inne hos henne, men da sa jeg nei og hun det var helt ok. Så jeg syns det gikk overaskende bra ihvertfall fordi hun var så knytet til denne smokken. Må også legge til at vi sendte smokken i Mai, så det var lenge til jul hehe. Og det er veldig stas ennå når vi kjører fobi "postkassen til julenissen" Julenissemammaen "ringte" også etter en ukestid å takket for smokken som nissebarna hadde fått:)
Eucerin Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2009 sabeltann og smokkekisten hadde jeg bestemt siden før jeg fikk barn, men nå er det jo lenge til sommerferie og vi skal dit:) Brenne smokken hadde satt varige spor hos denne jenta tror jeg=) Men har sagt til hun at vi snart må gi de til en baby, får sende de av gårde i posten da kanskje:P Og kjøpe ny leke ja:) Takk
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Prylet: denne var fin =) Måtte flire når jeg leste om "postkassen til julenissen"
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 De tre eldste sluttet på tre ulike måter... Eldste: Vi avtalte at hun skulle slutte den dagen hun ble 3 og et halvt år. (Snakket om dette ei uke eller to før..) Og den dagen sluttet hun. Var litt lei seg en kveld eller to, men så var det greit. Neste: Hadde samme avtale som nr. 1, men plutselig en kveld da jeg sa at han snart måtte slutte med smokk, sa han bare "Ja, jeg skal faktisk slutte i kveld!" ...og det gjorde han...Spurte aldri etter smokken etter det:0) Vedig lett Tredje: Gav smokken til nissen til jul. Spurte etter smokken etter to-tre kvelder, men så var det greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå