Trouble Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Minien var til gastroskopi pga mistanke om cøliaki for ett par uker siden.. der de og tok prøve av tarmen som sku dyrkes (om jeg ikke husker helt feil)... fikk beskjed om at det kom til å ta 5 uker, men synest jo det var uendelig lenge til (litt utålmodig sjel jeg ja). Noen her som har vært gjennom dette (eller kjenner noen) som kan svare på hvor lang tid det tok før svaret på biopsien kom?? (Dette er forresten på Haukeland i Bergen).
It's all about me Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Vi gjorde også dette på Haukeland. Fikk beskjed om at det ville ta 2 uker før resultatet kom, men vi fikk svar etter 1. 1 Var vist uvanlig kjapt, mens 2 var vanlig.
dåsa06 Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Hei. Sniker innom her jeg, vi har ikke erfaring med dette enda, men vesla på såvidt 2 år skal inn til gastroskopi om 2 uker, og jeg er kjempespent ifht dette. Hvor gammel er minien din? Hvordan var det når h*n fikk narkosen. Hvor lenge tok prøvetakinga, og hvor lenge gikk det før h*n våknet igjen? Har dere starta med diett? Hvordan var ditt barn, altså hva gjorde at dere fikk mistanke om cøliaki? Var h*n veldig syk? Ble h*n raskt frisk etter diettoppstart? Mange sp.mål, som jeg spekulerer mye på.... Håper du/dere tar dere tid til å svare. Vennlig hilsen
Trouble Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2009 Heisann! Minien er 18 mnd og har hatt trøbbel med magen nesten hele livet Var selvfølgelig ikke noe kjekt når han fikk narkose, heldigvis pappaen som holdt han...men legene forberedte oss godt på hva som ville skje og at han var i gode hender! Gikk vel ca 1/2 time før han ble trillet til oppvåkningen (selve testen er unnagjort på no time, var alle forberedelsene før og etter som tok tid fikk vi vite). Han våknet ca 3 timer etter han fikk narkose, lettere "groggy" i ca 15 min før han våknet skikkelig til liv De første mistankene fikk vi da han begynte med grøt da han var 4 mnd, noe som resulterte i diare, vekttap og dårlig allmenntilstand... han ble mye da han sluttet å spise (jepp, nektet å ta til seg mat en liten stund...var heldig om vi fikk i han litt mme). Etter en liten stund til med flaske var jeg dum nok til å gi han Sinlac istedenfor vanlig grøt... noe han ikke reagerte på i det hele tatt. Testet igjen etter en stund med vanlig grøt, og diaren kom tilbake...gikk da over til Sinlac igjen. Senere har han ikke hatt slike akutte reaksjoner, går gjerne noen uker før han blir dårlig med diare, vekttap og ender til slutt med matnekt (senest i romjulen...fikk ikke i han sjokolade engang). Men han har omtrent alltid hatt mye luft i magen, stor "afrika-mage", ofte er det vanskelig å få i han mat, og gjentatte diareer (ofte gul med "frø" i som gjerne går over til vann med farge). Vi har ikke startet med diett ennå, for vi ville ha svar på prøvene først... men nå begynner han med spisenekt igjen (spiser gjerne litt om morgenene og formiddagen, men helst ikke senere....) så vi vurderer å begynne på diett... Ikke noe artig å se at gutten vår lider og siden vi har tatt gastroskopi så kunne vi velge selv hva vi ville (var vanskelig å se på bildene om han hadde cøliaki). Er kommet så langt at jeg nesten "håper" at det er det som feiler han, synest det er bedre med en diagnose enn å være uvitende om hva som er galt! Lykke til med jenta deres ))
Trouble Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. januar 2009 Flere som vil fortelle meg hvor lang tid det gikk fra testen til svaret var klart??
Trouble Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2009 dytter litt før jeg kryper i køyen
Pjuskeline Skrevet 29. januar 2009 #8 Skrevet 29. januar 2009 Hei. Hos oss tok det 1-2 uker med begge ungene;-). Kjipt når de små er syke. Men jenta vår ble veldig fort mye bedre når vi startet med dietten. Gutten vår hadde ikke symptomer i det hele tatt(ble testet pga av lillesøsteren) så der merker vi ikke noe forskjell i grunnen
Trouble Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2009 hmmm.. nå har vi snart ventet i 3 uker og legen har ennu ikke mottatt noe svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå