Hilsen Aud Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Irriterer meg over dette da det virker til å være nok en ting som er ulik praksis på. For litt over et år siden var jeg på fødselsforberedende kurs og en av de tingene osm ble tatt opp var om man kunne spise når man hadde epidural. JM sa at det kunne man, de hadde vært strengere på det før, men nå var det ingen problem. To uker etterpå fødte jeg ved samme sykehuset (KK) og fikk epidural. Fikk ikke lov å spise en halspastill engang, kun drikke var tillatt. Fikk du spise? Eller ikke?
Amabolla Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Jeg fikk i meg 2 skiver med brunost da jeg fikk epiduralen. Hadde ikke spist på 14 timer-så det var digg:) Har aldri hørt om at man ikke kan spise jeg.
Mia29 Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Hei! Epiduralen i seg selv skal ikke gi noe som helst grunnlag for å si at du ikke kan spise. Etter hva jeg har klart å lese meg til (Gro Nylander) så er det slik at noen fødeavdelinger fortsatt er litt gammeldagse mht mat under fødsel. Dette begrunner de i at dersom det skulle skje noe som gjør at man må ha hastekeisersnitt og full narkose så kan du ikke ha mat i magen. Men dette er gammel praksis. Skulle noe oppstå så fikser anestesilegene det selv om du har spist. (Men kanskje må magen tømmes.) Jeg er litt sen i min venninnegjeng og et av rådene som går igjen fra de som har født er at jeg må husk å spise. De fleste av dem som sier det hadde selv epidural.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå