Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Synes dere det er greit? Blir lei meg når andre kommenterer at jeg har lagt på meg de siste årene..som om jeg ikke vet det selv. Var veldig slank gjennom hele oppveksten og til jeg var over 20, samme hva jeg spiste. Så la jeg litt på meg etterhvert som jeg ble eldre, og kroppen forandret seg jo også etter å ha fått 2 barn på 2 år.. Jeg er ikke overvektig, men ganske midt på treet nå. Men liker ikke at folk kommenterer kroppen min.. Jeg er ikke 17 lenger, get over it...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Folk forventer liksom at jeg skal være sylslank, siden jeg var slik i mange år...men en blir jo voksen og forandrer seg.
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Jeg synes ikke det er greit at noen kommer med noen negative kommentarer om andres utseende til dem. Punktum. Fine ting synes jeg derimot bør være lov å si, som f.eks: "Å, du har så fin gravidmage!", "Så flott du så ut i den kjolen!" osv.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Jeg syns det er utrolig stygt gjort å kommentere andres kropp/vekt, uansett alder. Var veldig følsom som 11-åring, og da mormor kommenterte at jeg hadde fått så store hofter og rompe, begynte jeg å slanke meg. Hadde anoreksi og bulimi til jeg var 20. Man kan aldri vite hvordan det går inn på personen man sier det til, så da er det bedre å holde kjeft. Har det noe å si liksom, om noen har for eksempel lagt på seg? Det er vel ikke noe vits i å nevne det en gang.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Bestevenninna mi er overvektig, men hun er en flott og søt jente og jeg hadde aldri funnet på å kommentert vekta hennes.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Var på fest i går og der var det ei som sa til meg at du var alltid så tynn før.. du er ikke feit nå heller da, men ser jo at du har fått barn. Uff, ble lei meg jeg:/
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Nei, det er ikke greit. Men jeg vil også legge til at det er sårende å høre kommentarer om min vekt også. Jeg veide 57 da jeg ble gravid, nå 10 mndr etter fødsel veier jeg 47. Er 171 høy, og ja, jeg vet det er for lite. Men jeg gjør ingenting for det, heller omvendt. Eneste jeg gjør av trim er å gå, pga jeg ikke har lappen. Men når folk sier Æsj, så kvalmt at du er så tynn så fort, eller ser på deg som om du er syk så er det veldig sårende. Alltid måtte forsvare seg for at man spiser og hva man spiser, hvor ofte man spiser og hvor mye usunt man spiser. Sist uke skulle jeg kjøpe meg nytt undertøy, fordi alt er for stort. Men neida, ikke de minste bh'ene passet engang.Endte med at jeg gikk hjem og gråt for selv om pupper ikke har alt å si, så synes jeg det er vanskelig å føle meg som en 10-åring. Jeg sier ikke at å være stor er bedre enn å være liten eller omvendt, men jeg sier at det å bli kommentert negativit for kroppen er sårende uansett. Og at voksne mennesker burde holde seg fra å gjøre det. Uansett, stor eller liten, så vet man jo heller kke om personen faktisk kan være syk.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Det der må du ikke ta til deg. Det hørtes pur ondskapsfullt ut. Sikkert en misunnelig dustedame som ville "stikke" deg litt. Ikke la sånne folk gjøre deg lei deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå