HTC Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Kjenner henne ikke, men vurderer å knytte henne litt opp til oss som barnevakt innimellom. Har noen spørsmål. Hvor mye ansvar kan en 15 åring ta for ett barn på litt over 2 og en på 5 år? Ut på tur og leke alene med ungene, legge de, mat osv? Kan feks en 15 sitte barnevakt på kvelden eller er hun for ung? hvor mye er det vanlig å betale en barnevakt på 15år? feks pr time på dagtid eller evt en økt på fra 18- 22 på kveldstid?
Hikken Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Rett før jeg fylte 13 var jeg fast barnevakt for en jente på drøyt ett år to dager i uka. Ga henne mat, badet henne og la henne. Fikk vel noe sånt noe som 30 kroner timen, men for en tolvåring er jo det en liten formue ;-)
*Udon'tKnowMe* Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Jeg passet barn fra jeg var 13 jeg og.. hadde to tvillinger som jeg passet fra de var 10 mnd til de var 6 år.. da de var 10 mnd trillet jeg bare tur med de, men da de rundt året hadde jeg de på kveldene mens foreldrene var på møter etc.. Kunne gjerne passe dem fra litt før leggetid til i 10-11 tiden.. fik vel rundt 30 kr for det ja.. I helgene satt jeg ofte til 2 og 3 på natten, men hadde jevnlig tlf kontakt med foreldrene.. Jeg badet og matet de også forresten =)
HTC Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2009 Men dette er vel noen år siden nå? Jeg må vel betale mer enn 30kr timen til en 15åring? Så for meg mellom 60 og 100...
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Vurder å spørre nabojenta omå passe neste torsdag, da må hun gi kveldsmat og legge 2 barn, føler meg helt trygg på henne. Hun fylte 12 i des, og er bare 3min unna:)
FrøkenSprøken Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Det finnes 15-åringer som har egne barn, så dersom dette er en oppegående jente mener jeg at hun er i stand til å gjøre alt det et annet voksent menneske ville kunne ha gjort. Så lenge hun kjenner barna godt, selvfølgelig! 30 kroner i timen er kanskje litt lite, men synes 100 er aaaaalt for mye! Det er jo fort det man tjener på en "ordentlig jobb" etter skatt, og da har man som regel husleie, billån, bensin, mat og andre utgifter å tenke på. Dersom denne jenta bor hjemme, ville jeg kanskje ha betalt henne 50 kroner i timen? Da blir det jo 300 kr hvis hun sitter en hel kveld... Eventuelt litt mer for korte stunder. Tenk kanskje 100 kroner i "oppstart" og så 50 deretter? Altså 150 for en halvtime, 200 for to timer, og 400 for 6 timer? Det tar jo som regel litt tid å komme seg dit, samt at hu må avlyse andre avtaler den kvelden... Det viktigste er imidlertid ikke lønna, men at hun koser seg når hun er barnevakt. Min erfaring er iallefall at vi ikke tenkte såååå mye på pengene da vi var yngre og passet barn, men at det var viktig at det var noe godt i huset, og eventuelt noen filmer å se dersom de hadde få kanaler på TV`n. En pose potetgull, noe smågodt, brus og en ferdigpizza var nesten betaling i seg selv;)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Jeg begynte som trille-tur-jetne for en gutt da jeg var 13. Han var da halvannet år. Det begynte i det små (kjente familien litt sånn....på hils), og ble etterhvert til at jeg var der nærmest hver ettermiddag hvor jeg da passet han pluss storesøstrene som var 6 og 8 år eldre enn ham. Laget mat, la ham, hang opp klær, ryddet...ja.. Gjorde det meste egentlig jeg ) Men det tok vel et års tid fra jeg begynte med trilleturene til jeg hadde så mye "ansvar".
HTC Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2009 Hun har hengt opp lapp og bor rett i nærheten. Aner ikke hvem hun eller familien er. Tenker jeg ringer og hører med henne hva hun tenker seg, så får vi ta ett møte og bli litt kjent. Da innstiller jeg meg på at betaling blir mellom 50-70 kr, men hører først hva hun tenker seg. Når det gjelder evt kveld får vi avtale etterhvert. Det er uansett ikke aktuellt med det akkurat nå. Tenkte først å starte med ett par timer på dagtid på lørdager når mannen jobber. Jeg er fortiden syk og kan ikke gå ut, tenkte hun da kunne ta de litt ut å ake el.l mens mannen er på jobb og bhg er stengt. Høres dette greit ut?
*synne* Skrevet 25. januar 2009 #10 Skrevet 25. januar 2009 For det første ble jeg mor selv når jeg ar 15, så ansvar kan man ta i så ung alder. =o) Min datter er 15 nå, og ho er både omsorgsfull og flink med småsøskena sine. Føler meg helt trygg når ho passer. Bli kjent med jenta, du merker fort om ho er moden for oppgaven. Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå