Gå til innhold

Brennkopper og Gravid???


Loso

Anbefalte innlegg

Hjelp....Gutten min på vel 3 år har sansynligvis fått brennkopper og har fått medisiner for det. Men sitter her og er ganske så nervøs for nurket som er i magen og lurer på om dert er noe som kan skade det??? Håndhygienen er jeg ganske så streng på nå men føler at de hissige bakteriene er overalt... Hjelp....... Er jeg ovrehysterisk eller?? Noen med gode råd?

Takknemmlig for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fant dette inne på babyverden... spm til jordmor...

 

Brennkopper

Christin

 

Spørsmål:

Hei! Har et spørsmål ang brennkopper. Jeg er gravid i uke 23. Bor på et sted hvor brennkopper florerer for øyeblikket. Har fra før en datter på 6 år som akkurat har begynt på skolen, så sjansen for å bli smittet er relativt stor. Det jeg lurer på er om dette er noen fare for babyen eller om medisinene jeg eventuellt må bruke er det? På forhånd takk for svar.

 

Svar:

Svar: Hei Christin. Det er heldigvis ikke farlig for babyen om du blir smittet av brennkopper. Som behandling brukes det både salve og antibiotika i tablettform. Dette blir det naturlig å ta opp med legen din i tilfelle du blir smittet. Da vil du selvfølgelig få tabletter som ikke er farlige for fosteret.

Lykke til videre, håper ikke du blir smittet. Hilsen Monica.

 

http://www.babyverden.no/templates/QApage____2811.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...