Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg føler meg så rådløs. Vi gjør begge dét. Vet ikke hvor jeg skal henvende meg eller hva jeg skal gjøre for å få en stopp på dette, og det gjør meg virkelig fortvilet.. Saken er den at jeg rett og slett er slem med mannen min. Jeg slår sjeldnt direkte, men knipser og dytter i ham - og slår også iblant, enten med flat eller knyttet hånd. I magen, i siden, i armene, og til og med iblant i ansiktet. HATER meg selv for å gjøre dette, men det ser ikke ut til at jeg klarer å kontrollere det. Bestemmer meg stadig for at jeg SKAL konsentrere meg om ikke å gjøre slike ting!!! Men det skjer likevel, omtrent som en ren refleks, i situasjoner der jeg blir irritert eller provosert- og iblant til og med når han bare spøker. Slenger ut en arm og treffer ham der jeg treffer. MENER det virkelig egentlig ikke vondt, men forstår jo selvsagt samtidig at det ER vondt og FØLES vondt. For oss begge. Har overhodet ingen peiling på hvor jeg kan henvende meg og hvem jeg kan snakke med for å forsøke å få en slutt på dette. Syns det er helt grusomt at jeg oppfører meg slik, og tør ikke tenke på hvordan jeg selv hadde reagert om han hadde gjort slikt mot meg... HJELP!??? :'(
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Er du helt forbanna tulling?? Dette må du for FAEN med slutte med med èn gang!!! Det er ikke ett eneste slag igjen som skal komme fra deg, uansett hvor ukontrollert sint du er!! Er du klar over at mannen din kan banke deg når som helst, men er for snill til annet enn å ta imot? De fleste menn lider i stillhet i et voldelig ekteskap fordi de synes det er flaut å bli slått av konene sine! Nei, nå kjente jeg at jeg ble ordentlig sint!! Dette kunne du spart meg for! Tenk å være så stygg og fæl med et annet menneske! Ville du likt om barna dine endte opp med ektefeller som oppfører seg som deg, eller blir slike ektefeller selv?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Start med terapi. Du trenger hjelp til å begynne å reagere på en ny og bedre måte. Lykke til =D
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Herregud, skjerp deg da, anonym 20:24! Hun sier jo at hun ikke GREIER å kontrollere sinnet sitt, og ber om hjelp! Jeg ville i første omgang snakket med legen din. Kan du ha en bipolar lidelse/ annen psykisk sykdom? Kan du ha opplevd noe i barndommen som gjør at du bærer på et undertrykt sinne? Det finnes "anger management- kurs", tror jeg. Psykolog kan kanskje hjelpe? Lykke til! Hørtes fælt ut å ha det sånn, for dere begge!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Lykke til med å ta tak i dette selv! Jeg har klart det, da kan du også klare det. Første steg er å ikke la deg provosere. Lær deg å argumentere rolig, pust og tenk deg om i stedet for å reagere spontant. Det er mye arbeid, tok meg en måned minst, men alt ble så mye bedre etterpå. Du må rett og slett bare virkelig konsentrere deg om å ikke bli provosert.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 herregud TA DEG SAMMEN MENNESKE!!!!!!!!! blir kvalm av sånne som "ikke klarer å la vær å slå" jævla stort tull!!!! skaff hjelp,begynn med legen din. jan henviser deg til psykolog! å start i morgen. INGEN fortjener å leve med noen som slår! sorry altså, men er du ikke voksen?? dette er oppførsel ventet av 1 åringer som ikke vet bedre! stakkar mannen din:(((
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Til dere som kritiserer henne for dette: Dere vet ikke hvordan hun har det, dette er noe hun faktisk sliter med! Jeg forsvarer det ikke, men hadde hun bare greid å la være å slå, så hadde hun selvsagt gjort det! Ikke uttal dere om ting dere ikke kan sette dere inn i. Til hi! Håper du får hjelp til å slutte med dette. Prøv å finne ord for det som plager deg! Begynn å skrive dagbok. Det kan hende at du slår fordi du blir frustrert over å ikke finne de rette ordene for det du mener. Jeg syns det er kjempebra at du ser at dette er et problem, og at du vil slutte. Det er mange som tror at det er mindre alvorlig når kvinnen i forholdet slår, og det er det ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Ville dere skrevet like milde innlegg til en mann som slo? Ja, du må ta tak i dette, HI. Forøvrig tror jeg du mangler fullstendig respekt for mannen din. Kanskje er du blant dem som blir voldelige når de har overtaket, og underdanige ifht overmakt. Det er en tilstand som ofte har rot i ett eller annet, men som kan og bør kureres.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 Flott at du skjønner at du tenger hjelp! Her kan du henvende deg for å få hjelp: http://www.atv-stiftelsen.no/
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #10 Skrevet 25. januar 2009 En mann som kommer og ber om hjelp fordi han slår, ville jeg svart på samme måten. En mann eller kvinne som slår og ikke synes det er noe galt i det, ville jeg ikke svart på samme måten. Det er mange som har problemer som de trenger hjelp med, og da hjelper det ikke at de møtes med piggene ute når de ber om hjelp. Er en viss fare for at de snur i døra da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå