Gå til innhold

Barn som har vann i mellomørene er de mere forkjølet enn andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

som ikke har vann i mellomørene??

målte tempen på Sander i stad og den var 39,8 ! og jeg så at høyre øret var helt rødt, kan han ha ørebetennelse uten at det gjør vondt?

har heldigvis time til å legge inn dren 12 febr :)

men fra nov til nå så tror jeg han har vært forkjølet minst 4-5 ganger og det synes jeg er så mye :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste barn har øre/mellomørebetennelse uten at de gir utrykk for det, men du kan gi febernedsettende om det trengs.

Det er stor forsjell på vann i øret kontra væske i øret. Vann kommer fra dusjing/bading og væsken kommer fra slimhinnen i øretrompeten.

Ved en forkjølelse vil disse hinnene bli hovne og det kan tette igjen kanalen. Når øretrompeten tettes igjen, vil væsken som produseres i slimhinnen i mellomøret ikke dreneres bort, noe som skaper gode vekstforhold for bakterier.

Dette er den såkalt væsken i mellomøret....

Når man legger inn dren er det for at denne væsken skal kunne flyte lettere ut under opphovning av slimhinnene.

Skrevet

ja jeg har gitt han en stikk pille :)

så fint du svarte meg denne gangen da Dronningen!

ser ut som du har peil på dette :)

men jeg synes det er litt rart at høyre øret er både rødt og veldig varmt :(

Skrevet

Du kan også heve sengen/ madrasse slik at han ligger med hodet høyt.

Datteren min ner nå 4 1/2 og fikk påvist gjentagende ørebetennelser fra hun var 1 år. Jeg har etter det lest mye, snakket mye med andre ang ørebarn og tilegnet meg en del info om dette. Som mor er det viktig for meg slik at datteren min ikke henger bak med språkutvikling ++.

Er det rødt og varmt inne i øret eller på øret?

Ps: Var ikke meningen å svare deg så bestemt sist gang men du fremsto som en lite empatisk person i innlegget du skrev ang venninnen din, ivf og dren. Det kunne faktisk vært meg du hadde pratet med på det venteværelset iom at jeg har både ivf -og drenbarn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...