2 gutter og 1 jente Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 nå veier han pluttselig det samme som han gjorde for 1 måned siden. han var jo allerede tynn da, så nå blir jeg litt redd jeg har vært forkjølet denne uka, og han har vært litt tett i nesen de siste 2 dagene... men 400 gram NED i løpet av så kort tid er jo ikke bra.... det er jo en stor del av kroppsvekta hans når man tenker på at han nå bare er 5,4 kilo. han er ca 64 cm.... lang og tynn er dette noe jeg burde ta kontakt med helsestasjonen for? vi veier hjemme så har ikke snakket med dem om nedgangen
Frøken Freken Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Jeg ville gått på helsestasjonen for å kontrollveie. Kan det være at vekta di hjemme ikke er til å stole på? Syns også at 400 g ned gir grunn til å ta kontakt med hs om det skulle stemme. Etter at jenta mi har vært sjuk ei uke nå er jeg veldig klar for å få veid henne. HVordan gjør du når du veier hjemme? HVa slags vekt bruker du?
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Om du måler med badevekt så kan det vise helt feil verdier, har hvertfall jeg opplevd. Veide meg selv først + med henne og sammenlignet med vekten på helsestasjonen ble det avvik på 300g. Fikk riktignok 300g for mye hjemme da,men likevel så var det jo ganske mye feil syns jeg.. Ville uansett tatt kontakt med helsestasjonen, 400g er jo ganske mye ned om det viser seg å være riktig.
2 gutter og 1 jente Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2009 jeg bruker ei sånn vekt som de brukte før i tiden på helsestasjonene...sånn som man flytter et lodd på også ligger ungen oppi ei lita skål. (min mor fikk den av helsestasjonen hun jobbet på for maaange år siden da de kjøpte nye vekter) så det blir ganske nøyaktig og har sjekket med andre ting at den stemmer... jeg ble så overasket, for han har hatt fin vektoppgang så langt og nå pluttselig så stor nedgang.... da får jeg vell bare ringe helsestasjonen i morgen da...
2 gutter og 1 jente Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2009 huff nå ble jeg enda mere redd...håpte vell ehentlig dere ville si at det ikke var noe å bekymre seg for....
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Når det er sagt så gikk min lille også ganske mye ned i forbindelse med sykdom. Veide henne en uke før jul og neste gang i midten av januar, dvs nesten 1mnd og da hadde hun kun gått opp 200g siden sist. På den tiden hadde vi hatt en ukes tid med forkjølelse både hun og jeg.. Ikke meninga å gjøre deg redd på noe vis, men jeg ville tatt kontakt med helsestasjonen for et kontrollmål Mest sannsynlig vil han gå opp i vekt igjen når formen blir bedre
2 gutter og 1 jente Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2009 men han har jo bare vært litt tett i nesa i 2 dager...ikke mere. og ikke veldig tett heller. ham spiser ganske bra syns jeg... kan ikke helt få det til å stemme.... blir så lei meg....
Frøken Freken Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 KJære søte deg - ikke bli redd og lei deg før du har snakket med helsesøster!!! Om det skulle vise seg at han har gått ned i vekt er han jo ikke alene om å ha gjort det, og det trenger ikke bety noe på sikt heller!
2 gutter og 1 jente Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2009 neida...det går nok bra. men det er jo så ekkelt at han går ned i vekt...han er jo så liten...vil at han skal vokse seg stor og sterk som storebroren:) er så rart hvor lett man blir bekymret for disse små gulla:) 400 gram og mor får panikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå